در مجمع سالانه «وبانک» چه گذشت؟

در مجمع سالانه «وبانک» چه گذشت؟

امروز مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی در ساعت 10 صبح با حضور 86 درصدی سهامداران برگزار شد.


مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی روز جاری در حالی برگزار شد که این شرکت سود خالص 1348 میلیارد تومانی را برای سال مالی منتهی به 29 اسفند 96 ثبت کرد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، امروز مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی در ساعت 10 صبح با حضور 86 درصدی سهامداران برگزار شد.

سرمایه فعلی شرکت بالغ بر 1625 میلیارد تومان است که از این میزان 70 درصد متعلق به بانک ملی و 7.4 درصد متعلق به صندوق بازنشستگی وظیفه و از کار افتادگی کارکنان بانک‌ها و 1.8 درصد در اختیار شرکت خدمات مدیریت سرمایه مدار و 1.3 درصد متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری تدبیر است.

در این مجمع مدیرعامل شرکت به تشریح عملکرد و فعالیت مجموعه گروه توسعه ملی در سال گذشته پرداخت و گفت: در سال 1396، طی236 روز تعداد 483.2 میلیون سهم از سهام شرکت به ارزش110.5 میلیارد ریال (معادل101درصد ارزش ریالی معاملات در سال1395) ودر 196.67 دفعه مورد معامله قرارگرفته است. همچنین در بین 100 شرکت برتر از لحاظ فروش، شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی رتبه 26 را کسب کرد.

نکته دیگری که غریب پور در این مجمع به آن اشاره کرد، واگذاری شرکت‌های کم بازدهی همچون کارتن ایران و دشت مرغاب در راستای تحقق بندهای 16 و 17 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر بود.

وی همچنین به عرضه اولیه نماد سه شرکت زیرمجموعه گروه توسعه ملی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال 96 با تلاش های صورت گرفته هلدینگ شفادارو و شرکت صنعتی شوینده بهشهر در تابلوی بورس درج نماد و سهام این شرکت برای اولین بار در بورس عرضه شد. پس از آن نماد شرکت کشت و صنعت پارس نیز درج شد که به زودی عرضه اولیه می شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی با اشاره به چالش تحریم‌ها گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در مجموعه «وبانک»، پروژه صنایع پتروشیمی قشم را تصویب و برنامه ریزی‌هایی جهت آغاز عملیات اجرایی آن داشته باشیم که مهم‌ترین آن آغاز مشارکت عملیاتی با پتروشیمی شازند و لورگی آلمان برای اخذ پیمانکار بود.

غریب پور این را نیز افزود که در پروژه قشم ما به دنبال تولید پلی پروپیلن هستیم که در صورت اجرایی شدن به تولید 500 هزار تن از این محصول با حجم 1.5 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خواهیم رسید که البته 80 درصد از این مبلغ را فاینس خارجی تامین خواهد کرد.

تقسیم حداکثری سود

در پایان و پس از تصویب صورت‌های مالی توسط سهامداران، نوبت به تقسیم سود رسید. در این بین پیشنهاد اولیه هیات مدیره تقسیم سود 350 ریالی بود که نهایتا با توافقاتی که صورت گرفت، سهامداران، تقسیم 85 درصدی سود به میزان 500 ریال را تصویب کردند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا