با بازگشت نفت لیبی و عراق صورت گرفت:

افت قیمت نفت جهانی

افت قیمت نفت جهانی

نخستین روز معاملاتی در بازارهای کالایی در حالی آغاز شد که لیبی و عراق نفت پالایشی خود را وارد میادین صادراتی کردند.

قیمت نفت در نخستین روز معاملاتی هفته با افت همراه شد در حالی که آغاز به کار میدان های نفتی لیبی و عراق، کاهش عرضه را در روزهای گذشته کمی جبران کرد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، نخستین روز معاملاتی در بازارهای کالایی در حالی آغاز شد که لیبی و عراق نفت پالایشی خود را وارد میادین صادراتی کردند. از طرفی بیانیه جدید کاخ سفید مبنی بر استفاده از ذخایر استراتژیک نفتی، یکی دیگر از عوامل اصلی کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی شد.

عراق و لیبی که به دلیل اعتصاب کارگران در پروژه های نفتی با اختلال در عرضه مواجه بودند، با آرام تر شدن جو مشتج ایجاد شده، صادرات این کالا را از سر گرفته و دوباره به بازار بازگشتند.

در این بازارها، قیمت نفت وست تگزاس با افت 0.6 درصدی همراه شد و  قیمت هر بشکه از این کالا به 69 دلار و 47 سنت رسید.

قیمت نفت برنت نیز با کاهش 0.1 درصدی مواجه شد و معادل هر بشکه 75 دلار و 25 سنت معامله شد.

در بازار جهانی طلا، قیمت هر اونس طلا با افزایش 0.2 درصدی مواجه شد و هر اونس از این کالا معادل یک هزار و 244 دلار به معامله رسید.

در رینگ فلزات لندن، قیمت آلومینیوم به هر تن دو هزار و 32 دلار رسید. مس لندن نیز معادل هر تن 6 هزار و 163 دلار مبادله شد.

هر تن سرب دو هزار و 184 دلار و هر تن نیکل 13 هزار و 782 دلار معامله شد. قیمت قلع نیز به هر تن 19 هزار و 552 دلار رسید و  هر تن روی دو هزار و 494 دلار مبادله شد. 

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا