کاهش چشمگیر شاخص صنعت مالی و بانکی در آمریکا

کاهش چشمگیر شاخص صنعت مالی و بانکی در آمریکا

افزایش قیمت سهام شرکت های تولیدکننده مواد اولیه صنعتی و افت قیمت سهام شرکت های خدمات مالی و بانکی پس از گزارش عملکرد ناامید کننده سه بانک بزرگ در این کشور، موجب رشد شاخص اس اند پی به بیشترین میزان نسبت به پنج ماه اخیر شد.

بازارهای آمریکا در آخرین روز معاملاتی هفته با افزایش بی نظیر شاخص ها همراه شدند در حالی که شاخص اس اند پی بیشترین میزان رشد پنج ماه اخیر را به ثبت رساند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، افزایش قیمت سهام شرکت های تولیدکننده مواد اولیه صنعتی و افت قیمت سهام شرکت های خدمات مالی و بانکی پس از گزارش عملکرد ناامید کننده سه بانک بزرگ در این کشور، موجب رشد شاخص اس اند پی به بیشترین میزان نسبت به پنج ماه اخیر شد.

شاخص صنعت در این کشور با رشد  0.5 درصدی همراه شد در حالی که قیمت سهام هواپیمایی بوئینگ، شرکت کاترپیلار و شرکت تولیدی و معدنی مینه سوتا با افزایش بی سابقه قیمت سهام همراه شدند و در غیاب سهام پر مخاطب در معاملات شبانه توانستند معاملات خوبی را به ثبت برساند.

علیرغم عملکرد ناخوشایند بانک ها، خوش بینی سرمایه گذاران در خصوص عملکرد مثبت شرکت ها در نیمه دوم سال جاری میلادی موجب بازگشت امید به بازارهای سهام در امریکا شده است .

مایکل جیمز، مدیر معاملات اوراق بهادار در موسسه خدمات سهام و کارگزاری ودبوش در لس آنجلس در این خصوص اظهار داشت: علیرغم گزارش های ناامید کننده صنعت خدمات مالی و بانکی که سنگینی زیادی را در بازار سهام آمریکا ایجاد کرده است هنوز هم روزنه های امید در این بازار وجود دارد. سطح انتظارات سهامداران نسبت به یک ماه گذشته بسیار بالاتر رفته است ولی اگر شرکت ها به وعده های خود عمل کنند بازار می تواند با افزایش چشمگیر شاخص ها همراه شود.

این در حالی است که، قیمت سهام بانک سیتی گروپ با افت 2.2 درصدی بیشترین افت قیمت را در صنعت بانکی و خدمات مالی به نام خود به ثبت رساند . پیش بینی درآمد این شرکت در تازه ترین گزارش عملکرد منتشر ده با افت بسیار شدیدی همراه بوده است و میزان بدهی های شرکت نیز سرسام آور توصیف شده است.

در این میان، بانک ولز فارگو با افت 1.2 درصدی قیمت سهام همراه شد در حالی که میزان سود شرکت بسیار کمتر از انتظارات بوده و با افزایش هزینه های شرکت و افت میزان وام دهی رو به رو بوده است.

بانک جی پی مورگان نیز با افت 0.5 درصدی قیمت سهام همراه شده است در حالی که گزارش عملکرد این شرکت ناامید کننده نبوده و سود تقسیمی آن بیش از پیش بینی ها بوده اما تأثیر دیگر سهام شرکت های این صنعت سایه سنگینی را بر قیمت سهام این شرکت انداخت.

در بازار این کشور شاخص داوجونز با رشد 0.3 درصدی همراه شد و شاخص اس اندپی نیز 0.1 درصد مثبت شد. نزدک در این میان 0.03 درصد رشد داشت .

اما شاخص اس اند پی با بیشترین میزان افزایش نسبت به ماه فوریه رو به رو شد و از ابتدای سال تا به حال توانسته رشد 4.8 درصدی را در کارنامه معاملاتی خود به ثبت برساند.

اما سرمایه گذاران چشم انتظار آغاز گفت و گوهای صلح آمیز بین چین و آمریکا هستند، پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، در تازه ترین سخنرانی خود اعلام داشته که اگر چین تغییرات اساسی در عملکرد و رفتار خود ایجاد کند کاخ سفید آماده مذاکرات صلح آمیز تجاری خواهند بود.

در این بین قیمت سهام نتفلکیس با افت 4.3 درصدی رو به رو شد در حالی که بانک دویچه در تازه ترین گزارش خود در خصوص این شرکت اعلام داشته که کاهش میزان کاربران آنلاین نتفلیکس موجب افت قیمت سهام آن در آینده ای نزدیک خواهد شد.

در سوی دیگر، قیمت سهام شرکت جانسون جانسون با افت 1.4 درصدی همراه شد در حالی که رأی دادگاه در خصوص ادعای برخی زنان در خصوص سرطانزا بودن پودر بچه تولیدی این شرکت، 4.6 بیلیون دلار جریمه را برای جانسون جانسون به ارمغان داشت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا