پرداخت ارز لازم برای تامین کالاهای اساسی

پرداخت ارز لازم برای تامین کالاهای اساسی

رئیس جمهور گفت: برای تامین کالاهای اساسی و ضروری مردم ارز مورد نیاز در نظر گرفته شده است که بانک مرکزی آن را پرداخت می‌کند.

 

حسن روحانی در پایان جلسه سران سه قوه در سخنانی خاطرنشان کرد : در جلسه امروز بحث کردیم که چگونه می‌توانیم کشور را با کمترین هزینه از مشکلات عبور دهیم.
وی به توافق صورت گرفته در سامانه بانک مرکزی بین صادرکنندگان، واردکنندگان  و تولیدکنندگان برای خرید و فروش ارز اشاره کرد و گفت: قول می‌دهیم که در زمینه انرژی، حمل و نقل و کالاهای اساسی هیچ مشکلی برای کشور پیش نیاید.
روحانی با تاکید بر اینکه ارز مورد نیاز تولیدکنندگان را تامین می‌کنیم افزود: شرایط پیش آمده می تواند فرصت مناسبی برای تولیدکنندگان داخلی باشد و قول می‌دهیم که مواد اولیه تولیدکنندگان را تامین کنیم.
وی با بیان اینکه این شرایط موجب می شود فرصتی برای صادرکنندگان بوجود آید گفت: امروز صادرات کشور شرایط بهتری دارد.
شعبه های خاصی برای رسیدگی به تخلفات اقتصادی در تهران و شهرستان‌ها تشکیل می‌شود
رئیس جمهور از تشکیل شعبه های خاص در تهران و شهرستان‌ها برای رسیدگی به تخلفات اقتصادی خبر داد.
روحانی در ادامه سخنان خود در پایان جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با اشاره به اینکه ما در مواردی با تخلف برخی افراد مواجهیم گفت: البته اکثریت قاطع تجار و تولیدکنندگان ما در چارچوب قانون حرکت می‌کنند و به مقررات احترام می‌گذارند و شرایط کشور را درک می‌کنند اما داریم افرادی را هم که به قانون و مقررات توجه نمی‌کنند و شاهدیم دلالی‌هایی را که نابسامان است و قیمت های نامناسبی که به خریداران عرضه می کنند و نادرست است، در این زمینه هم تصمیمات خوبی بین دولت و قوه قضاییه برقرار شده است تا دولت بتواند تلاش‌های بیشتری را از طریق مقرراتی که در اختیار وزارت دادگستری است انجام بدهد.
روحانی گفت: مقرر شد قوه قضاییه شعبه‌های خاصی را در تهران و استان ها برای مبارزه با اینگونه مفاسدی که این روزها در جامعه ما باب شده است تشکیل دهد و ما بتوانیم به این پرونده‌ها خیلی سریع تر رسیدگی کنیم.
دولت بحث اشتغال را به طور جدی دنبال می‌کند
رییس جمهوری افزود: بحث اشتغال را به طور جدی دنبال می کنیم و به رغم فشارهای امریکا، امسال شاهد تحول مثبت در زمینه اشتغال خواهیم بود.
وی خاطرنشان کرد: دولت برای قشرهای کم درآمد و مستضعف جامعه طرح هایی دارد و برای کمک های بیشتر تا اینکه این فشارها نتواند مشکلات بیشتری برای قشرهای کم درآمد به وجود آورد.
روحانی به جلسات سران قوا اشاره کرد و افزود: ما این جلسات سه قوه را برای حل مشکلات کشور ادامه می دهیم علاوه بر آن، جلسه هماهنگی اقتصادی را ادامه خواهیم داد و با این جلسات هماهنگی بیشتری را برای حل مشکلات کشور به وجود می آوریم.
طرح‌های نیمه تمام به مردم واگذار می‌شود
رئیس جمهور ­ از واگذاری طرح های نیمه تمام کشور به مردم در آینده نزدیک خبر داد.
روحانی در ادامه سخنان خود پس از جلسه سران سه قوه گفت : در جلسه امروز در خصوص نقدینگی و اینکه ریشه های آن از کجاست و چگونه باید مانع افزایش نقدینگی شویم و نقدینگی مورد نیاز را جذب کنیم بحث کردیم .
وی افزود: یکی از راههای جذب نقدینگی می تواند تکمیل طرح های نیمه تمام باشد و ما می‌توانیم این طرح ها را برای تکمیل و اجرا به مردم واگذار کنیم .
روحانی اضافه کرد: پیش از این واگذاری طرح های نیمه تمام در بودجه سنواتی پیش بینی شده بود اما مشکلاتی در اجرا داشت.
رئیس جمهور همچنین گفت: ما امروز طرحی را به صورت مقدماتی در این جلسه بحث کردیم و انشاءالله در جلسه شنبه آینده به طور مفصل درباره آن صحبت خواهیم کرد تا بتوانیم طرح های نیمه تمام را به مردم واگذار کنیم.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا