سی و هفتمین نشست یک دیدار، یک عرضه برگزار شد؛

25 تیر؛ فرابورس میزبان سومین عرضه سال جاری

25 تیر؛ فرابورس میزبان سومین عرضه سال جاری

مدیر عرضه و متعهد خرید عرضه اولیه زقیام شرکت کارگزاری بورس بهگزین خواهد بود. سقف تعهد خرید هم حداکثر تا 50 درصد سهام قابل عرضه است.

امروز سی و هفتمین نشست خبری یک دیدار ، یک عرضه که به تشریح ظرفیت های شرکت کشت و دام قیام اصفهان اختصاص دارد، برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، سهام شرکت کشت و دام قیام اصفهان که در تاریخ 18 اسفند 1395 توسط هیات پذیرش اوراق بهادار در فرابورس ایران پذیرش شده بود، 25 تیر 97 عرضه اولیه خواهد شد.

تعداد کل سهام قابل عرضه این شرکت 35 میلیون سهم است که به هر کد حقیقی و حقوقی700 سهم تعلق خواهد گرفت.

در ابتدای این نشست محسن مرتهب، مدیرعامل شرکت کشت و دام قیام اصفهان با معرفی این مجموعه گفت: شرکت کشت و دام قیام اصفهان در سال 1372 تأسیس شد و زیر مجموعه شرکت هلدینگ کشاورزی و دامپروری پارس بنیاد مستضعفان است.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت عمده این شرکت، دامپروری و تولید شیر است، افزود: در این مجموعه فعالیت کشاورزی و باغداری هم انجام می شود.

مدیرعامل شرکت کشت و دام قیام اصفهان ادامه داد: یک واحد این شرکت دامپروری صنعتی گاو شیری نژاد هلشتاین است که تولید اصلی آن شیر خام و سایر تولیدات پرورش تلیسه و کود دامی است.

به گفته مرتهب، شرکت قیام از لحاظ تولید ، در حال حاضر رتبه اول در بین شرکت های دامپروری و کشاورزی بنیاد را کسب کرده است. علاوه بر آن این شرکت را می توان بزرگترین گاوداری شیری متمرکز ایران دانست .

مدیرعامل این شرکت در خصوص دامنه قیمتی هر سهم در روز عرضه گفت: شرکت کشت و دام قیام اصفهان با قیمت هر سهم 2300 تا 2369 ریال پا به بازار سرمایه خواهد گذاشت.

مرتهب شرکت دامپروری و دام قیام اصفهان را بر اساس شاخص هایی چون رکورد تولید، جمعیت گله و برنامه‌های توسعه‌ای جزو 3 شرکت برتر در زمینه کشت و دام دانست و ادامه داد: اصفهان بزرگترین تولیدکننده شیر خام کشور است و روزانه 3600 تن شیر خام در این استان تولید می شود؛ شرکت کشت و دام قیام اصفهان با تولید 200 تن شیرخام به صورت روزانه حدود 5 درصد از تولید شیر خام استان را برعهده دارد.

مدیرعامل شرکت کشت و دام قیام اصفهان در ادامه افزود: دولت، نهاده های دامی را با دلار ۳۸۰۰ تومان در اختیار شرکت کشت و دام قیام اصفهان قرار می دهد ؛ به همین دلیل تلاطم بازار ارز و تحریم ها کمترین تاثیر را بر این شرکت خواهند گذاشت.

وی در خصوص تسهیلات بانکی این شرکت گفت: تسهیلات بانکی شرکت به حدود 14 میلیارد تومان می‌رسد؛ در حقیقت 10 درصد از دارایی شرکت از طریق تسهیلات نظام بانکی تامین شده است که به صورت سرمایه در گردش سالانه با پایین ترین نرخ ممکن تمدید می‌شود.

مرتهب در خصوص بحران کم‌آبی استان اصفهان گفت: کم آبی در حال حاضر مشکل کل کشور است، شرکت کشت و دام قیام اصفهان در حال حاضر 4 الی 5 برابر بیشتر از نیاز دامپروری منبع و چاه آب دارد و این موضوع یکی از مزیت های مهم "زقیام" است.

وی ادامه داد: همچنین برنامه ریزی ها به گونه ای است که طرح های توسعه ای این شرکت در مناطق پرآب کشور اجرا شود تا بحران آب بر شرکت کشت و دام قیام اصفهان تاثیر گسترده ای نداشته باشد.

مدیر عامل شزکت کشت و صنعت قیام اصفهان در خصوص زمان برگزاری مجمع سالیانه گفت: مجمع شرکت کشت و صنعت قیام اصفهان در تاریخ ۳۱ تیر ۹۷ برگزار خواهد شد. سهامداران از روز دوشنبه ۲۵ تیر معادل سه روز کاری برای خرید سهام مهلت دارند و نماد در پایان معاملات روز چهارشنبه ۲۷ تیر متوقف خواهد شد.

وی در خاتمه تاکید کرد: حاشیه سود عملیاتی این شرکت در سال ۹۶ حدود ۶۴ میلیارد تومان بوده که پیش بینی می شود برای سال ۹۷ با ۱۰ درصد افزایش همراه شود.

این گزارش حاکی است مدیر عرضه و متعهد خرید عرضه اولیه زقیام شرکت کارگزاری بورس بهگزین خواهد بود. سقف تعهد خرید حداکثر تا 50 درصد سهام قابل عرضه است. براساس اطلاعیه منتشر شده , حداکثر سهام قابل خرید برای هر شخص حقیقی و حقوقی 700 سهم خواهد بود که با فرض سقف قیمتی برای این عرضه مبلغی در حدود 166 هزار تومان برای شرکت در عرضه اولیه مورد نیاز است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا