رییس جمهور:

مواد اولیه تولید کنندگان تامین می شود/ طرح های اقتصادی ادامه خواهد داشت

مواد اولیه تولید کنندگان تامین می شود/ طرح های اقتصادی ادامه خواهد داشت

حجت الاسلام روحانی با تاکید بر اینکه ارز مورد نیاز تولیدکنندگان را تامین می کنیم افزود: شرایط پیش آمده می تواند فرصت مناسبی برای تولیدکنندگان داخلی باشد و مواد اولیه تولیدکنندگان را تامین می کنیم.


حجت الاسلام حسن روحانی در جلسه سران سه قوه خاطرنشان کرد: در جلسه امروز بحث کردیم که چگونه می توانیم کشور را با کمترین هزینه از مشکلات عبور دهیم.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، رییس قوه مجریه کشور به توافق صورت گرفته در سامانه بانک مرکزی بین صادرکنندگان، واردکنندگان  و تولیدکنندگان برای خرید و فروش ارز اشاره کرد و گفت: قول می دهیم که در زمینه انرژی، حمل و نقل و کالاهای اساسی هیچ مشکلی برای کشور پیش نیاید.
حجت الاسلام روحانی با تاکید بر اینکه ارز مورد نیاز تولیدکنندگان را تامین می کنیم افزود: شرایط پیش آمده می تواند فرصت مناسبی برای تولیدکنندگان داخلی باشد و مواد اولیه تولیدکنندگان را تامین می کنیم.

وی خطاب به ملت ایران گفت: دولت برای تأمین کالاهای اساسی و ضروری ارز لازم را مدنظر قرار داده و بانک مرکزی به طور منظم آن را پرداخت می‌کند در بخش دوم بین صادرکنندگان، واردکنندگان و تولیدکنندگان در این سامانه بانک مرکزی، تعاملی آغاز شده است که با توافق، ارز خرید و فروش می‌ شود.

رئیس جمهور از تشکیل شعبه های خاص در تهران و شهرستان ها برای رسیدگی به تخلفات اقتصادی خبر داد و گفت: اکثریت قاطع تجار و تولیدکنندگان ما در چارچوب قانون حرکت می کنند و به مقررات احترام می گذارند و شرایط کشور را درک می کنند اما افرادی هم به قانون و مقررات توجه نمی کنند. در این زمینه هم تصمیمات خوبی بین دولت و قوه قضاییه گرفته شد.

حجت الاسلام حسن روحانی گفت: مقرر شد قوه قضاییه شعبه های خاصی را در تهران و استان ها برای مبارزه با اینگونه مفاسدی که این روزها در جامعه ما باب شده است تشکیل دهد و ما بتوانیم به این پرونده ها خیلی سریع تر رسیدگی کنیم.

رئیس جمهور افزود: مسیری که جمهوری اسلامی ایران پیش گرفته است، یعنی مسیر استقامت، ایستادگی، برنامه ریزی، هماهنگی با مردم و تعامل با دولت های دوست در سطح جهان، می تواند این توطئه ها را خنثی کند.

رییس شورایعالی امنیت ملی با تاکید بر اینکه امروز قوی تر از دیروز در مقابل دشمن مقابله می کنیم خاطرنشان کرد: از مشکلات به خوبی عبور می کنیم و طرح هایی که در گذشته داشتیم ادامه می دهیم و به رغم فشارهای امریکا، امسال شاهد تحول مثبت در زمینه اشتغال خواهیم بود.

حجت الاسلام حسن روحانی به جلسات سران قوا اشاره کرد و افزود: ما این جلسات سه قوه را برای حل مشکلات کشور ادامه می دهیم علاوه بر آن، جلسه هماهنگی اقتصادی را ادامه خواهیم داد و با این جلسات هماهنگی بیشتری را برای حل مشکلات کشور به وجود می آوریم.

طرح های نیمه تمام به مردم واگذار می شود

رئیس جمهور ­ همچنین از واگذاری طرح های نیمه تمام کشور به مردم در آینده نزدیک خبر داد.

روحانی در ادامه سخنان خود پس از جلسه سران سه قوه گفت : در جلسه امروز در خصوص نقدینگی و اینکه ریشه های آن از کجاست و چگونه باید مانع افزایش نقدینگی شویم و نقدینگی مورد نیاز را جذب کنیم بحث کردیم .
وی افزود : یکی از راههای جذب نقدینگی می تواند تکمیل طرح های نیمه تمام باشد و ما می توانیم این طرح ها را برای تکمیل و اجرا به مردم واگذار کنیم .
رییس جمهور  اضافه کرد : پیش از این واگذاری طرح های نیمه تمام در بودجه سنواتی پیش بینی شده بود اما مشکلاتی در اجرا داشت .
رئیس جمهور همچنین گفت : ما امروز طرحی را به صورت مقدماتی در این جلسه بحث کردیم و انشاءالله در جلسه شنبه آینده به طور مفصل درباره آن صحبت خواهیم کرد تا بتوانیم طرح های نیمه تمام را به مردم واگذار کنیم .

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا