در مراسم عرضه اولیه یک شرکت بزرگ پتروشیمی

"پارس" با 600 میلیارد تومان سرمایه به بورس آمد

عرضه اولیه یکی از بزرگترین شرکت های پتروشیمی امروز در بازار سهام صورت گرفت. برهمین اساس، پتروشیمی پارس با سرمایه اسمی 600 میلیارد تومان وارد بورس تهران شد، که 5 درصد از آن معادل 300 میلیون سهم در بورس تهران عرضه شد.

مراسم عرضه اولیه شرکت پتروشیمی پارس امروز در شرکت بورس تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، عرضه اولیه یکی از بزرگترین شرکت های بورس تهران، امروز در صدر خبرهای بازار سرمایه قرار داشت.

در همین زمینه، مراسم کنفرانس خبری عرضه اولیه پتروشیمی پارس امروز در شرکت بورس تهران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم مسعود حسنی مدیرعامل پتروشیمی پارس، با اشاره به افزایش ارزش بازار شرکت بیان کرد: ظرف مدت کوتاهی ارزش شرکت از ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید. این برنامه ریزی در جهت حفظ منافع سهامداران شرکت صورت می گیرد تا سهامداران با کسب سود های مطلوب همراه شوند.

وی در ادامه بیان کرد: از مهمترین برنامه های شرکت جلوگیری از خام فروشی، برنامه‌ جدی برای مقابله با تحریم‌ها و تامین مالی مناسب از طریق ورود ارز مناسب حاصل از صادرات است.

حسنی افزود: برای مقابله با تحریم ها تلاش داریم تا حد ممکن از منابع داخلی و مواد اولیه ای که در داخل است، استفاده کنیم. در این زمینه برای ورود محصولات اولیه مورد نیاز که تولید داخلی ندارد، با خریداری مواد مورد نیاز تا ۶ سال آتی، هیچ مشکلی در خصوص تحریم‌ها نخواهیم داشت.

مدیرعامل این شرکت همچنین عنوان کرد: شرکت پتروشیمی پارس،  LPG و استایرن مونومر تولید می کند که "پارس" ۳۰ درصد از LPG کشور را صادر می کند.

وی افزود: همچنین میزان صادرات استایرن مونومر پارس نیز ۹۵ درصد کل استایرن مونومر کشور بوده، و ارزش گذاری این شرکت با دلار ۴۲۰۰ تومان صورت گرفته است.

بازار گردانی به خوبی صورت می گیرد

در ادامه این نشست، علی حسینی، معاون برنامه ریزی و تولید هلدینگ خلیج فارس بیان کرد: مطمئنا شرکت تقسیم سود مناسبی خواهد داشت و به روال سال های قبل، 90 درصد از سود شرکت تقسیم خواهد شد. همچنین این سود تا یک هفته بعد از برگزاری مجمع به حساب سهامداران واریز می شود.

حسینی همچنین بیان کرد: صندوق اختصاصی بازارگردانی "پارس" در حال تاسیس است، با این وجود، به دلیل اینکه این مراحل تا حدودی زمان بر است، دو سهامدار عمده شرکت به بازار گردانی می پردازند.

وی در این زمینه توضیح داد: شرکت سرمایه گذاری مدبران اقتصاد و شرکت سرمایه گذاری هامون سپاهان تا زمان تاسیس و آغاز به کار صندوق مزبور، بازارگردانی "پارس" را بر عهده دارند.

معاون برنامه ریزی و تولید هلدینگ خلیج فارس در خصوص عرضه سهام این شرکت بیان کرد: تصمیمی برای عرضه بیشتر نداریم و سیاست شرکت بر مبنای عرضه همین 5 درصد است.

این مدیر هلدینگ خلیج فارس در خصوص اثر عرضه اولیه سهام شرکت پتروشیمی پارس بیان کرد: با ورود پتروشیمی پارس به بازار سهام، شاهد افزایش ارزش بازار خواهیم بود. همچنین از آنجاییکه سهامداران عمده این شرکت بورسی هستند،حفظ نقدینگی در بازار صورت خواهد گرفت.

در این برنامه همچنین جعفر ربیعی، مدیرعامل صنایع پتروشیمی خلیج فارس بیان کرد: عرضه "پارس" از لحاظ تولید، سودآوری و صادرات آینده مناسبی دارد.

وی همچنین خبر داد: تا پایان سال جاری، حداقل دو شرکت تابعه دیگر هلدینگ را در بورس عرضه خواهیم کرد.

همچنین روح الله حسینی مقدم ، معاون ناشران اعضای شرکت بورس تهران، در پایان این مراسم خبر داد : تا این لحظه بیش از ٣٠٠ میلیون سفارش برای خرید عرضه اولیه پتروشیمی پارس در سامانه درج شده است.

یادآور می شود، بر اساس اطلاعیه شرکت بروس تهران، سهمیه در نظر گرفته شده برای هر کد حقیقی و حقوقی حداکثر 000ر4 سهم است.

به این ترتیب، هر کد معاملاتی تنها مجاز به ارسال یک سفارش است. ورود سفارش صرفاً با کد معاملاتی و در دوره زمانی اعلام شده و به قیمت محدود در دامنه قیمتی تعیین شده است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا