با عقب نشینی آمریکا از تحریم 100 درصدی نفت ایران صورت گرفت؛

کاهش قیمت طلای سیاه

کاهش قیمت طلای سیاه

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه دیرهنگام روز گذشته اعلام کرد که درخواست مشتریان نفتی ایران برای معاف شدن از تحریم های جدید علیه این کشور را بررسی خواهد کرد.

قیمت نفت در بازارهای جهانی آخرین ساعات معاملاتی را در مدار منفی به سر برد در حالی که عقب نشینی کاخ سفید از تحریم 100 درصدی نفت ایران، تأثیر بسزایی در کاهش قیمت این کالا بر عهده داشت.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه دیرهنگام روز گذشته اعلام کرد که درخواست مشتریان نفتی ایران برای معاف شدن از تحریم های جدید علیه این کشور را بررسی خواهد کرد.

عقب نشینی آمریکا از تحریم 100 درصدی نفت ایران موجب بازگشت نفت کشور، به عنوان یکی از تولیدکنندگان اصلی این کالا به بازارهای جهانی شد.

در عین حال، بازگشت نفت ایران و ایجاد تعادل در بازار عرضه این کالا موجب کاهش قیمت نفت وست تگزاس و نفت برنت دریای شمال شد.در بازارهای کالایی، قیمت نفت برنت با افت 0.7 درصدی همراه شد و هر بشکه از این کالا معادل 78 دلار و 28 سنت معامله شد.

قیمت نفت وست تگزاس آمریکا نیز با افت 0.3 درصدی رو به رو شد. هر بشکه از این کالا 73 دلار و 83 سنت داد و ستد شد.

اما در بازار جهانی طلا، افت 0.2 درصدی قیمت این فلز گرانبها موجب شد هر اونس از این کالا معادل یک هزار و 252 دلار مبادله شود.

در رینگ فلزات لندن، قیمت آلومینیوم به هر تن دو هزار و 64 دلار رسید. مس لندن نیز معادل هر تن 6 هزار و 142 دلار مبادله شد.

هر تن سرب دو هزار و 240 دلار و هر تن نیکل 13 هزار و 752 دلار معامله شد. قیمت قلع نیز به هر تن 19 هزار و 460 دلار رسید و  هر تن روی دو هزار و 521 دلار مبادله شد. 

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا