در معاملات روز جاری بورس رقم خورد؛

نوسان اندک شاخص بورس و رشد ارزش معاملات

نوسان اندک شاخص بورس و رشد ارزش معاملات

در داد و ستدهای امروز گروه های فلزات اساسی، شیمیایی و کانه فلزی با بیشترین ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

در داد و ستدهای روز جاری شاخص صنایع محصولات کاغذی و وسایل ارتباطی با بیشترین رشد در صدر پربازده ترین صنایع بازار قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، در داد و ستدهای روز سه شنبه گروه های فلزات اساسی، شیمیایی و کانه فلزی با بیشترین ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص نیز توسط صنایع محصولات شیمیایی، فلزات اساسی و شرکت های چند رشته ای صنعتی ثبت شد.

در مقابل صنایع خودرو و ساخت قطعات، قند و شکر و سرمایه گذاری ها بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند.

امروز سرمایه گذاران بورسی بیش از ۷۴۸ میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را در بازار دست به دست کردند. ارزش معاملات امروز بیش از یک هزار و ۹۴۰ میلیارد ریال بود و در ۵۷ هزار نوبت معاملاتی به ثبت رسید.

بررسی معاملات نشان می دهد که حجم معاملات امروز نسبت به روز یکشنبه ۸ درصد کاهش یافته اما ارزش معاملات حدود ۴درصد رشد کرده است.

شاخص های منتخب بورسی نشان می دهد که شاخص کل در پایان معاملات امروز با نوسانی اندک مواجه شده و فقط دو واحد عقب نشینی کرده است. این متغیر در پایان معاملات امروز رقم ۱۱۰ هزار و ۸۴۸ واحد را ثبت کرد.

شاخص هم وزن امروز هم ۶۴ واحد عقب نشینی کرد. همچنین شاخص بازار اول در حالی ۴۷ واحد افت کرد که شاخص بازار دوم رشد ۲۳۵ واحدی را به ثبت رساند.

نمادهای گل گهر، تاپیکو، پتروشیمی مبین، آسان پرداخت پرشین و بانک صادرات با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص مانع رشد این متغیر شدند. این در حالی بود که نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس و فولاد مبارکه با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص مانع افت بیشتر این متغیر شدند.

فردا قرار است ۵ درصد از سهام شرکت پتروشیمی پارس در بورس عرضه شود و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به عنوان سهامدار عمده این شرکت، امروز مورد توجه بازار قرار گرفت و بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل ثبت کرد.

همچنین فولاد مبارکه با انتشار شفاف سازی و اعلام افزایش ۷۸ ریالی درآمد هر سهم سال مالی ۹۶ با اقبال بازار و رشد قیمت سهام، تاثیر مثبتی بر شاخص کل داشته است.

صدرنشینی بازار امروز نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای موتورسازان تراکتورسازی ایران، سپنتا، ملی سرب و روی ایران، حمل و نقل بین المللی خلیج فارس، کارتن ایران، فروسیلیس ایران و توسعه معدنی و صنعتی صبانور بود.

در مقابل نمادهای لیزینگ خودرو غدیر، پتروشیمی آبادان، سرما آفرین، سرمایه گذاری مسکن شمال شرق، دارویی لقمان، قند شیرین خراسان و ایران ارقام با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.

سرمایه گذاران امروز برای خرید سهام پاکشو، اوراق صکوک سایپا، اوراق صکوک مخابرات، واحدهای صندوق امین یکم، پارند پایدار سپهرو سهام توسعه صنعتی و معدنی صبانور بیشترین تقاضا را ثبت کردند.

در مقابل گروهی از سرمایه گذاران برای خروج از اوراق صکوک سایپا، اوراق صکوک گل گهر، واحدهای صندوق کیان، سهام فولاد خوزستان و لامپ پارس شهاب بیشترین عرضه ها را داشتند.

بررسی روند معاملات نشان می دهد در بازار امروز سرمایه گذاران برای خرید سهام گروه محصولات کاغذی، فلزالت اساسی و شرکت های چند رشته ای تمایل داشتند.

اما در سوی دیگر بازار صنایع مواد و محصولات دارویی، محصولات غذایی و ماشین آلات و دستگاه های برقی با جو  فروش مواجه بودند.

همچنین ۱۱۱ شرکت امروز شاهد معاملات مثبت سهام و ۲۴۸ شرکت با معاملات منفی مواجه بودند.

در پایان معاملات امروز تاپیکو با جا به جایی عمده ۱۰۰ میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و فولاد مبارکه با معامله ۲۱۱ میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

نگاهی به متغیرهای بورسی از ابتدای ساعت معاملات نشان می دهد که در ابتدای روز شاخص کل با رشد اندک وارد کانال ۱۱۱ هزار واحدی شد اما در پایان معاملات به دلیل افزایش فشار فروش با نوسانی اندک از این کانال عقب نشینی کرد.

سرمایه گذاران بورسی امروز را در حالی به پایان رساندند که خود را برای عرضه اولیه فردا تجهیز کرده اند. بخش عمده ای از عرضه ها در جلسات معاملاتی اخیر به دلیل تامین نقدینگی خرید سهام پارس است که فردا وارد بورس می شود، خرید ۵ درصد سهام  این شرکت به طور تقریبی حدود ۷۰۰ میلیارد تومان نقدیگی نیاز دارد که رقم قابل توجهی است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا