اوضاع به هم ریخته سیاسی در بریتانیا و بازار مثبت آسیا

اوضاع به هم ریخته سیاسی در بریتانیا و بازار مثبت آسیا

شاخص ها در بازار ژاپن، هنگ کنگ و کره جنوبی پس از افزایش شاخص اس اند پی در معاملات آمریکا، با روند صعودی همراه شدند و سومین روز مثبت را آغاز کردند.

بازارهای آسیایی در آخرین ساعات معاملاتی با افزایش شاخص ها همراه شدند در حالی که شاخص ها در بازار آمریکا نیز روند مثبتی را به ثبت رساندند. افزایش امیدواری نسبت به انتشار آمار عملکرد شرکت ها در فصل درآمدزایی تنش های موجود در بازار را کمی کاهش داده است.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، شاخص ها در بازار ژاپن، هنگ کنگ و کره جنوبی پس از افزایش شاخص اس اند پی در معاملات آمریکا، با روند صعودی همراه شدند و سومین روز مثبت را آغاز کردند .

شاخص شانگهای نیز پس از ترمیم نسبی قیمت یوآن، وارد فاز اصلاحی شد و توانست با کمی افزایش معاملات را ادامه دهد.

قیمت پوند انگلستان نیز در اثر استعفای دو تن از افراد کابینه ترزا می در یک روز، با نوسان شدیدی رو به رو شد.

ریچارد ترن-نیل، مدیر سرمایه گذاری شرکت بلک راک در این خصوص اظهار داشت: افزایش توان اقتصادی آمریکا موجب رشد توان اقتصادی دیگر کشورها خواهد شد. اما همچنان ابهامات تجاری در دنیا باقی مانده است و شرایط اقتصادی هر روز سخت تر می شود .

در بازارهای آسیایی شاخص تاپیکس با رشد 0.9 درصدی همراه شد و شاخص اصلی بورس هنگ کنگ یک درصد افزایش یافت.

شاخص شانگهای چین با رشد 0.1 درصدی رو به رو شد و اس اند پی استرالیا نیز 0.2 درصد رشد کرد.

جیمز مک گلو، تحلیل گر موسسه آرگونات در استرالیا در این خصوص اظهار داشت: سهامداران چشم انتظار عملکرد شرکت ها در نیمه دوم سال هستند . فصل درآمدزایی شرکت ها از روز جمعه آغاز شده و سهامداران در انتظار عملکرد شرکت ها در این روزها هستند.

اما اوضاع آشفته سیاسی در لندن کمی بازار اروپا را در شوک فرو برده است.

استعفای بوریس جانسون از وزارت امور خارجه و دیوید دیویس وزیر امور برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا)، پس از تایید خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا رقم خورد.

اعتراض این دو وزیر کابینه ترزا می به خروج این کشور از اتحادیه اروپا موجب انتقاد برخی از حامیان آنها به دولت بریتانیا شد.

این در حالی است که ترزا می هفته گذشته در خصوص طرح جدید تجاری بریتانیا با دیگر کشورهای اتحادیه اروپا سخن گفته بود. طرح مورد توافق ترزا می، ایجاد منطقه آزاد تجاری با اتحادیه اروپا است و این به معنای باقی ماندن انگلیس در اتحادیه گمرکی اروپا با تعریفی جدید است. در این صورت، کالاهای اروپایی برای ورود به انگلیس، نیازی به پرداخت حقوق گمرکی نخواهند داشت و کالاهایی که قصد ورود به دیگر کشورهای اتحادیه اروپا را دارند، می‌توانند از انگلیس وارد این قلمرو گمرکی 28 کشور دیگر شوند.

اگر این توافق تجارت آزاد میان انگلیس و اتحادیه اروپا منعقد شود، فقط مسئله عبور و مرور اتباع اتحادیه به انگلیس مبهم باقی می ماند. البته این مسئله هم اختلاف چندانی با روزهای قبل از برگزیت نخواهد داشت زیرا در حال حاضر هم انگلیس عضو پیمان «شنگن» نیست و هم اعضای برجسته اتحادیه، توافق دوجانبه لغو روادید با لندن دارند.

 

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا