مدیر اکتشاف ایمیدرو به مناسبت روز ملی صنعت و معدن از کشف ذخایر جدید معدنی خبر داد:

کشف ذخایر جدید معدنی؛ سنگ آهن، زغالسنگ، بوکسیت،‌ طلا و عناصر نادر

کشف ذخایر جدید معدنی؛ سنگ آهن، زغالسنگ، بوکسیت،‌ طلا و عناصر نادر

گروه معادن - مدیر اکتشاف ایمیدرو، دستیابی به ذخایر جدید و افزایش ذخایر معدنی کشور را از دستاوردهای برنامه اکتشافی ایمیدرو عنوان کرد.

به گزارش ماین نیوز، علی اصغر زاده تحقق اهداف توسعه ای ایران در حوزه هایی همچون فولاد، مس، آلومینیوم، روی، طلا و زغالسنگ را مستلزم انجام اکتشافات جدید دانست و افزود: نتایج اولیه برنامه اکتشافی ایمیدرو نشان می دهد میزان ذخایر 8 نوع ماده معدنی شامل طلا، زغالسنگ حرارتی و کک شو، سنگ آهن، آنتیموان، عناصرنادر خاکی، باریت و بوکسیت افزایش یافته است .در حالی که تا پیش از برنامه اکتشاف، ذخایر عناصر نادرخاکی در ایران نامشخص بود اما تاکنون 65هزار تن از این نوع عناصر کشف شده است.

وی در خصوص نتایج حاصل از برنامه اکتشاف یادآور شد: در نتیجه انجام فعالیت های اکتشافی ذخایر معدنی کشور در سنگ آهن 500میلیون تن ، زغال کک شو 345میلیون تن، زغال حرارتی 220میلیون تن، باریت 103 میلیون تن، بوکسیت 21 میلیون تن ، طلا 42 تن و آنتیموان 30 هزار تن افزایش یافت.

مدیر اکتشاف ایمیدرو تصریح کرد: از بهار 1393 با هدایت ایمیدرو، برنامه وسیعی برای اجرای طرح های جدید اکتشافی آغاز شده و هدف آن بررسی پتانسیل های معدنی در 250 هزار کیلومتر مربع از مساحت ایران است که حاصل آن ‌ شناسایی بیش از 400 محدوده معدنی در 36 پهنه اکتشافی است.

وی در ادامه گفت: طی سال گذشته کل حفاری های انجام شده 119 هزار متر بود که در مقایسه با مجموع حفاری سال ماقبل،( 105 هزار متر) رشد نشان می دهد.

اصغر زاده اعلام کرد: مجموع هزینه های اکتشافی ایمیدرو و شرکت های تابعه و وابسته در سال 1396 به بیش از 1146میلیارد ریال رسید این در حالی است که در سال 1395 در این بخش 1080 میلیارد ریال هزینه شد.

اصغر زاده خاطر نشان کرد: طی 4 سال اخیر حدود 100 شرکت داخلی که برخی از آن ها از شریک خارجی، بهره گرفته اند،‌ طرح های اکتشافی ایمیدرو را اجرا کرده اند.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا