رکورد جدید زیرمجموعه "فولاد" و پیشرفت ۹۵ درصدی احداث نیروگاه

رکورد جدید زیرمجموعه

گروه صنایع معدنی >فولاد - معاون بهره برداری فولاد هرمزگان از از دستیابی به دو رکورد تولید آهن اسفنجی و فولادخام و مدیر اجرای پروژه های انرژی و سیالات فولادمبارکه از پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه احداث نیروگاه فولاد صبا خبر دادند.

به گزارش ماین نیوز، محمدجعفر پارسی معاون بهره برداری فولاد هرمزگان از دستیابی به دو رکورد تولید آهن اسفنجی و فولادخام در ماه گذشته خبر داد و گفت: در واحد احیا مستقیم رکورد تولید آهن اسفنجی در مدول A به ۸۰ هزار و ۸۲۹ تن و در مجموع دو مدول به ۱۵۸ هزار و ۲۴۱ تن رسید.

وی با اشاره به رکورد قبلی مدول A که مربوط به اردیبهشت سال قبل و به میزان ۷۶ هزار و ۲۱۵ تن و تولید مجموع دو مدول را ۱۵۱ هزار و ۶۳۸ تن بود، افزود: دستیابی به رکورد تولید تختال در خردادماه یکی دیگر از گام های مؤثر این شرکت برای بهبود مستمر و رسیدن به ظرفیت اسمی فولاد هرمزگان بود که با تولید ۱۳۵ هزار و ۶۹۹ تن فولاد خام به دست آمد.رکورد قبلی تولید تختال در فولاد هرمزگان مربوط به فروردین سال جاری و به میزان ۱۳۵ هزار و ۱۵۰ تن بوده است.

پیشرفت ۹۵ درصدی پروژۀ احداث نیروگاه فولاد سبا

علیرضا استکی مدیر اجرای پروژه های انرژی و سیالات فولاد مبارکه با اشاره به پیشرفت ۹۵درصدی پروژه احداث نیروگاه فولاد صبا که با هدف پشتیبانی و تأمین برق موردنیاز نواحی مهم این مجتمع ازجمله ریخته گری و واحد اکسیژن در مواقع اضطراری در دستور کار قرار گرفته،گفت: در سال های اخیر نصب پکیج های CHP با ظرفیت های نسبتا کوچک و برای تأمین نیازهای الکتریکی و حرارتی مناطق صنعتی به عنوان سیستم های دیزل ژنراتور (DG) داری مزیت است و استفاده از آنها همچنان در جهان رشد فزاینده ای دارد.

وی با بیان اینکه در ایران نیز برنامه ریزی هایی جهت گسترش این سیستم ها صورت گرفته، در تشریح این سیستم ها تصریح کرد: بر اساس تعریفی کلی به هرگونه تولید توأمان انرژی حرارتی و الکتریکی از یک منبع انرژی واحد در سیستمی یکپارچه و از یک جریان واحد سوخت، تولید همزمان (CHP) گفته می شود. این نوع نیروگاه دارای مزایایی ازجمله صرفۀ اقتصادی، فروش مازاد برق بر اساس قراردادهای تضمینی، مناسب بودن درزمینۀ پدافند غیرعامل،بهره وری بالا و تلفات بهره برداری کم است.

این فعال حوزه انرژی با اشاره به اهمیت وجود این نیروگاه در مجتمع فولاد سبا ادامه داد: مزایای ذکرشدۀ این نوع نیروگاه ها و همچنین ضرورت وجود نیروگاه در این مجتمع در مواقع قطعی برق که ممکن بود خساراتی به واحدهای حساس و خطوط تولید وارد کند و همچنین هدف گذاری تأمین برق این واحدها، ضرورت احداث نیروگاه CHP را از هر جهت آشکار می کرد.

استکی درخصوص مشخصات و توان فنی این نیروگاه با تأکید بر اینکه در ساخت این نیروگاه ازجمله در تأمین کابل، تأمین تابلو برق های موردنیاز، فن های با ظرفیت بالا، مخازن تحت فشار و... از حداکثر توان شرکت های سازندۀ داخلی استفاده شده،گفت: این پروژه در مساحتی حدود ۵۰۰۰ مترمربع و با ظرفیت ۲۵ مگاوات بر ساعت مشتمل بر ۷ دستگاه 4.5 مگاواتی و با هزینه حدود ۶۵ میلیارد تومان احداث شده است. ضمن اینکه این نیروگاه دارای بازده بالای ۷۰ درصدی است، به نحوی که علاوه بر تأمین برق با استفاده از سیستم بازیافت حرارت از گرمای خروجی، آب گرم موردنیاز ساختمان های جنبی را نیز تأمین می کند.

وی افزود: این پروژه تمام مراحل پیش راه اندازی را طی کرده و پیش بینی می شود اواسط تیر به طور کامل راه اندازی و به شبکۀ برق متصل شود.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا