کرباسیان در گردهمایی طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس تاکید کرد:

تمرکز بر موضوع فرآوری در کارگروه احیای معادن کوچک مقیاس

تمرکز بر موضوع فرآوری در کارگروه احیای معادن کوچک مقیاس

گروه معادن - رئیس هیات عامل ایمیدرو تاکید کرد: در کارگروه احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس، بر موضوع فرآوری تمرکز شود.

به گزارش ماین نیوز، مهدی کرباسیان در گردهمایی طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس با بیان این مطلب و ضمن تبریک روز صنعت و معدن اظهار داشت: شرکت تهیه و تولید برای مشارکت بخش خصوصی جهت احداث واحدهای فرآوری فراخوان برگزار کند یا اینکه خود برای این کار بودجه اختصاص دهد.

وی افزود: امیدواریم با پشتیبانی اعضای کارگروه، مسئولان و مدیران استان ها، همکاران و عنایت ویژه آقایان شریعتمداری، سرقینی و خانه معدن، نظام مهندسی معدن، اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و سایر بخش ها بتوانیم طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس را به خوبی اجرا کنیم.

کرباسیان با اشاره به اینکه از حدود ۱۰ هزار معدن موجود کشور، حدود ۴ هزار معدن غیر فعال اند که نیاز به احیا و فعال سازی دارند، تصریح کرد: در بهمن سال گذشته با بخش خصوصی تفاهم نامه ای امضا شد که در آن توافق کردیم ۵۰۰ معدن کوچک را فعال کنیم.

وی ادامه داد: طرح مذکور با بودجه 1200 میلیارد تومانی طرح اشتغال روستایی که در اختیار صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی قرار می گیرد، می تواند سبب اشتغال زایی مناسب در نقاط محروم و افزایش تولید محصولات معدنی شود و به عنوان یک کار ملی، نباید در بروکراسی قرار گیرد.

نتایج مثبت توسعه معادن کوچک

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به نتایج مثبت توسعه 3 معدن کوچک اشاره کرد و گفت: نخلک جزو واحدهای بلاتکلیف بود اما با اقدامات توسعه ای انجام شده، اکنون یکصد نفر در آن کار می کنند. در منطقه خورو بیابانک نیز با فعال شدن کارخانه پتاس، 600 نفر به کار مشغول شده اند.

وی ادامه داد: تولید کارخانه طلای موته نیز با کاهش ذخایر معدن به حدود ۲۳۰ کیلوگرم رسیده بود که با فعال سازی معادن منطقه در فاصله 100 تا 200 کیلومتری و خرید خاک آن، تولید این کارخانه با رشد بیش از دو برابری به ۶۰۰ کیلوگرم رسید.

معادن زیرزمینی

کرباسیان با بیان اینکه کار بزرگی در اکتشاف معادن کشور با اجرای برنامه اکتشاف۲۵۰ هزار کیلومتر مربعی صورت گرفت که نتایج آن سال های آینده مشخص می شود، گفت: طبق بررسی های انجام شده در این برنامه، معادن بزرگ روباز پیش بینی نمی شود و از این رو باید با کمک بخش خصوصی به سمت اکتشاف معادن عمیق رویم.

وی افزود: در معدن سنگان، 500 میلیون تن به ذخایر سنگ آهن افزوده شد و با احداث واحدهای کنسانتره و گندله، در حال حاضر حدود ۴ هزار نفر به طور مستقیم و حدود ۱۵ هزار نفر به طور غیر مستقیم به کار مشغول شده اند.

فاصله گرفتن از خام فروشی

کرباسیان با بیان اینکه افزایش تولید زنجیره معدن طی سال های ۹۲ تا ۹۶، نشان دهنده فاصله گرفتن از خام فروشی است، گفت: همچنین در سال گذشته، حدود 700 هزار تن آهن اسفنجی صادر شد که 3 مرحله پس از خام فروشی است و امسال با راه اندازی واحدهای فولاد سازی، آهن اسفنجی تولیدی در داخل مصرف خواهد شد.

وی ادامه داد: در سال گذشته، 23 طرح با سرمایه گذاری بیش از 2.3 میلیارد دلار پروژه افتتاح شد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو خاطرنشان کرد: اطلس ملی اکتشاف به عنوان یک کار ارزنده توسط سازمان زمین شناسی و با حمایت ایمیدرو چاپ شد.

426 دوره آموزش

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به اینکه طی سال ۹۶، ۴۲۶ دوره با حمایت ایمیدرو و بخش خصوصی، با ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری برگزار شد، گفت: در حوزه کارگری ۲۸۰۰ نفر و کارشناسی ۵۷۰۰ نفر آموزش دیدند.

وی افزود: در سال ۹۷ نیز ۵۰۵ دوره برای ۷۸۰۰ نفر در حوزه کارگری و کارشناسی برگزار می شود.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا