ساماندهی محصولات کشاورزی با عرضه در بورس کالا

ساماندهی محصولات کشاورزی با عرضه در بورس کالا

ارزش معاملات در تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران نسبت به سال ۹۲ و ۹۳ با افزایش چشمگیری روبرو بوده است به طوری که ارزش معاملات تالار کشاورزی در سال ۹۳ حدوداً ۲ درصد ارزش کل معاملات بوده است در حالیکه این میزان در سال ۹۶ به حدود ۱۵ درصد ارزش کل معاملات بورس کالا در تالار محصولات کشاورزی رسیده است.


کارشناس بازار سرمایه گفت: عرضه محصولات کشاورزی در بورس کالای ایران موجب شفافیت بیشتر قیمت محصول می شود به طوریکه دولت هرساله محصولاتی همچون جو و گندم را به صورت تضمینی خرید می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، محمد امیری گفت: ارزش معاملات در تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران نسبت به سال ۹۲ و ۹۳ با افزایش چشمگیری روبرو بوده است به طوری که ارزش معاملات تالار کشاورزی در سال ۹۳ حدوداً ۲ درصد ارزش کل معاملات بوده است در حالیکه این میزان در سال ۹۶ به حدود ۱۵ درصد ارزش کل معاملات بورس کالا در تالار محصولات کشاورزی رسیده است.

وی ادامه داد:عرضه محصولات کشاورزی در بورس کالای ایران موجب شفافیت بیشتر قیمت شده است، به طوریکه دولت هرساله محصولاتی همچون جو و گندم را به صورت تضمینی خرید می‌کند.

امیری با بیان اینکه بورس کالا توانسته به کمک دولت بیاید، عنوان کرد: باتوجه به تصویب آیین نامه اجرایی ماده ۳۳ قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی کشاورز جهت دریافت میزان مبلغ تضمینی اعلام شده از طرف دولت باید محصول خود را در بورس کالا عرضه کنند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا