سنگ آهن ۲ سال دیگر ارزان تر می شود

سنگ آهن ۲ سال دیگر ارزان تر می شود

دنیای معدن - استرالیا که بزرگترین صادرکننده سنگ آهن جهان است، پیش بینی کرد قیمت این ماده خام فولادسازی با افت تقاضای چین و افزایش تولید برزیل، تا دو سال آینده یک پنجم سقوط می کند.

به گزارش دنیای معدن به نقل از رویترز، وزارت صنعت استرالیا در گزارش سه ماهه منابع و انرژی خود اعلام کرد قیمت سنگ آهن استرالیا در سال ۲۰۲۰ به ۵۱ دلار در هر تن سقوط می کند که بیش از ۲۱ درصد پایین تر از قیمت ۶۵ دلار در هر تن معاملات روز دوشنبه است.

در این گزارش آمده است قیمت های سه ماهه کاهش خواهد یافت زیرا مجموع واردات سنگ آهن چین بر مبنای سالانه ۰.۶ درصد کاهش خواهد یافت و به ۱.۰۷ میلیارد تن در سال ۲۰۲۰ می رسد و تولید فولاد در این کشور که بزرگترین مصرف کننده فلزات جهان است، کمتر می شود.

با این حال قیمت سنگ آهن در کوتاه مدت که قیمت های فولاد بالاتر می رود، ممکن است تا حدودی حمایت شود.

در گزارش دولتی استرالیا پیش بینی شده است دورنمای مثبت برای تولید صنعتی و بهبود فصلی فعالیت ساخت و ساز در چین، قیمت ها را تقویت خواهد کرد و به میانگین ۵۹ دلار در هر تن در سال جاری می رساند.

در بخش تقاضا، رشد در ساخت و تولید صنعتی به نظر می رسد در نیمه اول امسال به اوج رسیده است که نشان می دهد قیمت منابع ممکن است به اوج سیکل خود رسیده باشند.

با این حال قیمت ها در این بخش احتمالا تحت تاثیر عوامل عرضه و تقاضا خواهند بود به عنوان نمونه، به دلیل محدودیت عرضه، قیمت های مس افزایش خواهد رفت. استرالیا سومین صادرکننده بزرگ سنگ و کنسانتره مس جهان است.

انتظار می رود قیمت جهانی مس تا سال ۲۰۲۰ به ۷۹۱۰ دلار در هر تن بالغ شود که ۲۲ درصد بالاتر از میانگین قیمت ۶۴۶۲ دلار در سال ۲۰۱۸ خواهد بود. رشد کندتر عرضه معدنی در سال های آینده، از تقاضای رو به رشد در زیرساخت انرژی عقب خواهد ماند.

اما در بازار روی که استرالیا سومین تولیدکننده بزرگ این فلز در جهان است، قیمت های بالا به راه اندازی معادن جدید منجر شده است و انتظار می رود عرضه بالاتر، قیمت روی را تا سال ۲۰۲۰ به حدود ۲۶۲۵ دلار در هر تن برساند که پایین تر از ۳۱۵۵ دلار در سال میلادی جاری خواهد بود.

قیمت زغال سنگ حرارتی نیز با رشد عرضه و ملایم شدن تقاضا، تا اوایل سال ۲۰۱۹ پایین خواهد آمد.

بر اساس گزارش رویترز، درآمد منابع استرالیا در سال ۲۰۱۸-۲۰۱۷ تحت تاثیر رشد صادرات و قیمت بالاتر برخی از کالاها مانند زغال سنگ، به رکورد ۲۲۶ میلیارد دلار صعود کرد. استرالیا انتظار دارد درآمد صادرات کالای این کشور تا سال ۲۰۱۹-۲۰۱۸ به ۲۳۸ میلیارد دلار صعود کند و سپس در سال ۲۰۲۰-۲۰۱۹ با افت قیمت کالاهایی مانند سنگ آهن، به ۲۳۲ میلیارد دلار کاهش پیدا کند.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا