تاثیرپذیری صادرات فولاد از تحریم های جدید

تاثیرپذیری صادرات فولاد از تحریم های جدید

گروه صنایع معدنی >فولاد - مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران گفت: روند توسعه صادرات فولاد متاثر از اعمال تحریم های جدید با چالش مواجه و دچار افت خواهد شد.

به گزارش مای نیوز، حسن یونسیان افزود: بدون شک با تهدیدات و تحریم های بین المللی اختلال در نقل و انتقال بانکی، مشکلات در حمل و نقل کالا و دردسرهای بیمه ای بر بازار صادرات فولاد تاثیر خواهد گذاشت.

وی اظهارداشت: بدون تردید با اعمال تحریم های جدید تقاضا بابت صادرات فولا ایران کم و به تبع میزان تولید کارخانجات داخلی نیز کاهش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران در خصوص افزایش قابل توجه تولید فولاد در کشور گفت: این رشد ناشی از سرمایه گذاری های صورت گرفته طی چند ساله گذشته بوده است.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که طی ماه های آینده اگر اتفاق خاصی در خصوص برجام رخ دهد آیا این مسئله تاثیری درروند اجرای طرح های فولادی کشور خواهد داشت، افزود: بی گمان تهدیدات و تحریم های بین المللی سرعت روند پیشرفت اجرای طرح های مدنظر را کند خواهد کرد چرا که بخشی از تجهیزات مورد نیاز این طرح ها از ممالک اروپایی تامین می شود.

یونسیان تصریح کرد: خوشبختانه اغلب طرح های فولادی از رشد فیزیکی بالای 80 درصد برخوردارند بنابراین محدودیت ها و تحریم ها سرعت چرخ توسعه در این حوزه را کند ولی متوقف نخواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به این نکته که 90 درصد مواد اولیه تولید فولاد در داخل تولید و تنها 10 درصد از خارج وارد می شود، گفت: تحریم ها در این حوزه هیچ تاثیری بر صنعت فولاد کشور ندارد.

مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران افزود: بخشی از لوازم یدکی ماشین آلات و تجهیزات خطوط تولید فولاد در داخل بومی سازی ولی اقلام مورد استفاده با تکنولوژی بالا در این حوزه باید از خارج وارد شود که به یقین با اعمال تحریم ها در تامین موارد مزبور با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی در ادامه یادآورشد: البته ناگفته نماند شرکت های داخلی تا یکسال آینده در تامین لوازم یدکی با تکنولوژی بالا به سبب واردات مناسب مشکلی ندارند.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا