اقدامات اصلاحی سازمان بورس دلیل رونق بازار سرمایه

اقدامات اصلاحی سازمان بورس دلیل رونق بازار سرمایه

یک کارشناس بازار سرمایه گفت کاهش توقف نمادهای معاملاتی در بورس یکی از اتفاقات خوبی است که در چند ماه گذشته رخ داده و موجب شده است تا معامله‌گران با آسایش خیال بیش‌تری به جابجایی سرمایه خود در بازار سهام اقدام کنند.


یک کارشناس بازار سرمایه گفت: رشد و رونق نسبی ایجاد شده در بازار سهام نتیجه بهبود ساختار معاملات از جمله کاهش زمان توقف و بازگشایی نمادهای معاملاتی و ورود پول تازه به این بازار است.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) و به نقل از ایبنا، رضا خانلو با اشاره به رشد حدود ۲۰ هزار واحدی شاخص بورس در هفته‌های گذشته، افزود: رشد و رونق نسبی ایجاد شده در بازار سهام را می توان نتیجه دو رویدارد کلی دانست که یکی از آنها بهبود ساختار معاملات از جمله کاهش زمان توقف نمادهای معاملاتی است و دیگری ورود سرمایه جدید به این بازار است.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: زمانی که نماد معاملاتی در بورس به مدت طولانی متوقف می شود و به حبس نقدینگی می انجامد، این اتفاق به مراتب بدتر از کاهش ارزش سهام یک شرکت است، چرا که با توقف نماد معاملاتی، دیگر سرمایه‌گذاران اختیاری برای در اختیار داشتن نقدینگی خود ندارند.

وی اذعان داشت: بنابراین کاهش توقف نمادهای معاملاتی در بورس یکی از اتفاقات خوبی است که در چند ماه گذشته رخ داده و موجب شده است تا معامله‌گران با آسایش خیال بیش‌تری به جابجایی سرمایه خود در بازار سهام  اقدام کنند.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: از سوی دیگر در پی افزایش شدید قیمت‌ها در بازارهای مسکن، خودرو و سکه و طلا از یک سو سرمایه‌گذاران اقدام به نقد کردن نقدینگی خود در این بازارها کرده و از سوی دیگر تا حدودی ریسک سرمایه‌گذاری در این بازارها نیز افزایش یافته بنابراین سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند سرمایه خود را به بازاری مانند بازار سهام که از پتانسیل بالایی برای ورود نقدینگی و کسب سود در کوتاه مدت برخوردار است، وارد کنند.

وی اضافه کرد: علاوه بر این مولفه‌هایی مانند رشد قیمت ارز نیز از دیگر عوامل اثرگذار بر افزایش قیمت سهام و شاخص بورس است که نمود عینی آنها را می‌توان در افزایش قیمت سهام شرکت‌های صادرات‌محور و تاثیر آنها بر شاخص بورس در هفته‌های گذشته مشاهده کرد.

این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر این که ورود به بازار سرمایه به دانش و تخصص کافی برای کسب سود نیاز دارند، تاکید کرد: افراد تازه وارد به بازار سهام باید از تجربه و دانش سایر معامله‌گران برای دادوستد سهام در بورس استفاده کنند و تحت تاثیر هیجان و ملاک قراردادن شاخص اقدام به خرید هر سهمی نکنند.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا