رئیس سازمان غذا و دارو:

300 میلیون دلار ارز در اختیار شرکت های دارویی قرار گرفت

300 میلیون دلار ارز در اختیار شرکت های دارویی قرار گرفت

ارز با نرخ چهار هزار و 200 تومان در اختیار تامین کنندگان دارو و تجهیزات پزشکی قرار گرفته و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد؛ بنابراین این شرکت ها موظف هستند که دارو و تجهیزات پزشکی خود را با قیمت مصوب بفروشند.

رئیس سازمان غذا و دارو بیان کرد: ارز کافی در اختیار شرکت های دارویی و تجهیزات پزشکی قرار گرفته و این شرکت ها از ابتدای امسال تا پایان ماه گذشته (خرداد ماه) 300 میلیون دلار ارز دریافت کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، به نقل از ایرنا، غلامرضا اصغری در ادامه مطالب فوق افزود: این رقم نسبت به مدت مشابه سال 1396، بیشتر است؛ ارز با نرخ چهار هزار و 200 تومان در اختیار تامین کنندگان دارو و تجهیزات پزشکی قرار گرفته است و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد؛ بنابراین این شرکت ها موظف هستند که دارو و تجهیزات پزشکی خود را با قیمت مصوب بفروشند.

وی تصریح کرد: افزایش قیمت داروها پیش از این حدود 9 درصد اعلام شده است و افزایشی بیش از این میزان، نخواهیم داشت.

طلب 2900 میلیارد تومانی شرکت های دارویی و تجهیزات پزشکی

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: مطالبات شرکت های دارویی یکی از مشکلاتی است که هنوز وجود دارد.

اصغری خاطرنشان کرد: شرکت های دارویی حدود هزار و 600 میلیارد تومان و شرکت های تجهیزات پزشکی هزار و 300 میلیارد تومان از بیمارستان ها طلبکار هستند و این مبلغ را باید بیمه ها به سازمان غذا و دارو پرداخت کنند تا این سازمان نیز مبالغ مربوطه را به شرکت های دارویی و تجهیزات پزشکی ارائه دهد.

وی افزود: سازمان غذا و دارو از بیمه ها طلبکار است و سازمان های بیمه ای قول داده اند که این طلب ها را در تیرماه پرداخت کنند؛ اگر مطالبات پرداخت نشود، مشکلات حوزه دارویی و تجهیزات پزشکی ادامه می یابد و امیدواریم که این مشکلات هرچه زودتر برطرف شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا