بارش‌های کشور 130 درصد بیشتر از میانگین بلندمدت است

بارش‌های کشور 130 درصد بیشتر از میانگین بلندمدت است

حجم بارش‌های کشور از ابتدای سال آبی جاری (اول مهرماه 94) تا پایان هفته گذشته به 49 میلی‌متر رسید.

به‌گزارش خبرنگار ایسنا، آمارهای وزارت نیرو نشان می‌دهد بارش‌های پاییزی هفته گذشته نیز در بیشتر نقاط کشور ادامه یافت و در طول یک هفته گذشته حدود 13 میلی‌متر بارندگی در کشور ثبت شد.

بر اساس این گزارش، میزان بارش‌ها در سال گذشته و در همین زمان 37 میلی‌متر و متوسط درازمدت 21 میلی‌متر گزارش شده بود که نشان می‌دهد بارش‌های امسال حدود 130 درصد بالاتر از میانگین بارش‌های بلندمدت است.

طبق اطلاعات بارش‌ها در حوضه‌های اصلی آبریز کشور، میزان بارندگی امسال کماکان در دو حوضه آبریز ارومیه و خزر به ترتیب 44 و 11 درصد کمتر از سال گذشته است.

در طول هفته گذشته 30 میلی‌متر بارش در حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان، 11 میلی‌متر در حوضه آبریز خزر و 11 میلی‌متر در حوضه آبریز دریاچه ارومیه گزارش شده است.

همچنین 7 میلی متر بارش در حوضه فلات مرکزی و یک میلی‌متر نیز در حوضه هامون و مرزی شرق بارندگی ثبت شده است و تنها حوضه‌ای که بارش در آن ثبت نشده، حوضه قره‌قوم است.

بیشترین افزایش بارندگی تا پایان هفته گذشته درمقایسه با دوره درازمدت در ایستگاه دهلران استان ایلام با 100 برابر افزایش بارش بوده و ایستگاه مزینان در استان خراسان رضوی با 100 درصد کاهش کمترین میزان بارندگی درمقایسه با دوره درازمدت را داشته است.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا