پورقاضی مطرح کرد؛

قیمت رقابتی بورس عاملی مهم در حمایت از کالای ایرانی

قیمت رقابتی بورس عاملی مهم در حمایت از کالای ایرانی

بورس کالا قادر به کمک های بسیاری در زمینه تحقق شعار سال ۹۷ است و با توجه به اینکه این بورس، باعث ایجاد شفافیت قیمتی و رقابت در تولید و تبادل کالاها می شود، اثرات مهمی در حمایت از کالای ایرانی خواهد داشت.


رییس کمیسیون صنعت اتاق تهران معتقد است، بورس کالا با ایجاد شفافیت و رقابت در قیمت، تولید و مبادلات در حمایت از کالای ایرانی نقش موثری دارد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) و به نقل از خبر آنلاین، مهدی پور قاضی،  با بیان اینکه یکی از مشکلات کالای ایرانی، غیرقابل رقابتی بودن آن ها است ،گفت: کالاهای ایرانی از لحاظ کیفیت و قیمت قابل رقابت با کالای مشابه خارجی نیستند و تا زمانی که این موضوع برطرف نشود حمایتی از کالاهای تولید داخل صورت نخواهد گرفت.

وی بیان کرد: در ابتدا باید بررسی کرد که مشکل محصولات ایرانی چیست که قدرت رقابت با کالاهای خارجی را ندارند؟ به طور قطع نرخ بهره و دخالت دولت در سرکوب قیمت از اصلی ترین عواملی است که باعث از بین رفتن رقابتی شدن کالاهای ایرانی و ارزان تر تمام شدن کالاهای خارجی شده است.

رییس کمیسیون صنعت اتاق تهران اظهار داشت: مردم و مصرف کنندگان باید ابتدا کالای ایرانی را باور کنند که این امر نیازمند کیفیت و قیمت رقابتی است و در این زمینه اقدامات بسیاری باید صورت گیرد.

وی با بیان اینکه تحقق شعار سال بدون کمک تمام سازمان ها و ارگان های وابسته محقق نمی شود، گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید در محصولات صنعتی و معدنی و وزارت جهاد کشاورزی در زمینه محصولات کشاورزی نهایت تلاش خود را برای رونق تولید، رشد کیفیت و ایجاد رقابت و تعادل بازارها بکار گیرند و در طرف دیگر مردم نیز با استقبال از محصولات ایرانی، زمینه ایجاد رونق اقتصادی را فراهم می کنند.

نقش اثرگذار بورس کالا

قاضی پور در ادامه به نقش بورس کالا برای حمایت از تولید و کالای ایرانی اشاره کرد و گفت: بورس کالا قادر به کمک های بسیاری در زمینه تحقق شعار سال ۹۷ است و با توجه به اینکه این بورس، باعث ایجاد شفافیت قیمتی و رقابت در تولید و تبادل کالاها می شود، اثرات مهمی در حمایت از کالای ایرانی خواهد داشت.

به گفته رییس کمیسیون صنعت اتاق تهران، توجه به این موضوع دارای اهمیت است که زیرساخت های اقتصادی کشور و تولید با معضلاتی روبه رو است که به طور حتم در حمایت از کالای ایرانی با چالش هایی مواجه هستیم اما با همدلی می توان قدم های بزرگی در این مسیر برداشت.

پورقاضی گفت: سال هاست مدیران به جای اینکه به دنبال کیفیت، بهره وری و رقابتی شدن کالا باشند به دنبال وام با بهره کمتر و بالارفتن تعرفه کالای وارداتی بودند بنابراین می توان گفت، تحقق اهداف اصلی در تولید ملی و مورد استقبال قرار گرفتن کالاهای ایرانی نیازمند بازه زمانی ۵ ساله است تا ساختار تولید به خصوص ساختار صنعتی تغییر و شروع به بهره وری کند و قادر به رقابت در بازارهای جهانی باشد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا