رشد شاخص بورس، نوید بخش روزهای خوش اقتصادی

رشد شاخص بورس، نوید بخش روزهای خوش اقتصادی

از جمله نماگرهای اقتصادی که می‏ تواند نوید دهنده روزهای خوش اقتصادی در سال جاری باشد رشد شاخص بورس است. این رشد در حالی به دست آمد که بازارهای ارز و سکه هم متلاطم بوده است و به باور کارشناسان این مسئله نشان می‎دهد جهت دهی درست به اقتصاد از سوی دولت باعث شده نقدینگی های واقعی در اقتصاد کشور به سمت بازار سرمایه به عنوان یک بازار مولد سوق داده شود.


از جمله نماگرهای اقتصادی که می‏ تواند نوید دهنده روزهای خوش اقتصادی در سال جاری باشد رشد شاخص بورس است. این رشد در حالی به دست آمد که بازارهای ارز و سکه هم متلاطم بوده است و به باور کارشناسان این مسئله نشان میدهد جهت دهی درست به اقتصاد از سوی دولت باعث شده نقدینگی های واقعی در اقتصاد کشور به سمت بازار سرمایه به عنوان یک بازار مولد سوق داده شود.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) و به نقل از ایبنا، این موضوع نشان می دهد تلاش های دولت برای افزایش شفافیت اقتصادی در کشور هم در حال جواب دادن است و بخشهای موثری مانند بازار سرمایه در آینده نزدیک رشد بیشتری را هم تجربه خواهند کرد و نقدینگی کشور به صورت اصولی تر به سمت بازارهای مولد هدایت خواهد شد. شکست رکورد تاریخی ۵۰ ساله در بورس رشد شاخص، نشان داد که این بازار میتواند جایگزین بازارهای واسطه گرانه برای جذب نقدینگی های سرگردان مردم باشد و سیاستهای دولت هم در این مدت این بازار به صورت اصولی و بدون دخالت دستوری تقویت شده است.

در شرایطی که تقریبا از ابتدای سال جاری اقتصاد کشور دچار التهاباتی شده و شاهد بی ثباتی در بازار های مختلف از جمله ارز، طلا، مسکن، خودرو و... بوده ایم، شاخص بازار سرمایه رشد قابل چشمگیری داشته هر چند که انتظار می رفت در این شرایط سرمایه به سمت بازارهای واسطه گری هدایت شود. اما نشانهها حاکی از آن است که سیاستهای دولتهای یازدهم و دوازهم برای دادن جهت مسیر درست و در خدمت توسعه متوازن در حال به نتیجه رسیدن است. به هر روی شاخصهای اقتصادی نشان میدهد اقتصاد ایران در بخش واقعی مسیر خود را به دور از هیاهوی روانی این روزها پیدا کرده و آینده ‏ای پُرامید در انتظار اقتصاد کشورمان است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا