مدیر عامل رایان بورس خبر داد:

نخستین رکن بازار سرمایه در جمع شرکت های دانش بنیان

نخستین رکن بازار سرمایه در جمع شرکت های دانش بنیان

روح الله دهقان گفت: سامانه هایی که در اختیار شرکت رایان بورس است مانند سامانه نظارتی مکانیزه یا کدال با استفاده از تکنولوژی روز دنیا در داخل ایران به طور کامل توسعه پیدا کرده و اکنون با بررسی معاونت فناوری ریاست جمهوری شرکت رایان بورس و محصولات آن دانش بنیان معرفی شد.


سال ۱۳۹۰ سازمان بورس و اوراق بهادار با هدف ارائه خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات به بازار سرمایه، شرکت رایان بورس را تاسیس کرد و اکنون با بررسی معاونت فناوری ریاست جمهوری شرکت رایان بورس و محصولات آن دانش بنیان معرفی شد.

در همین رابطه روح الله دهقان، مدیرعامل رایان بورس به پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، گفت: سامانه هایی که در اختیار شرکت رایان بورس است مانند سامانه نظارتی مکانیزه یا کدال با استفاده از تکنولوژی روز دنیا در داخل ایران به طور کامل توسعه پیدا کرده و اکنون با بررسی معاونت فناوری ریاست جمهوری شرکت رایان بورس و محصولات آن دانش بنیان معرفی شد.

مدیرعامل رایان بورس با بیان اینکه این رویداد مزایای زیادی برای بازار سرمایه به همراه دارد، گفت: ورود به حیطه شرکت های دانش بنیان قاعدتاً همکاری و تعامل بین متولی این امر یعنی نهاد معاونت فناوری ریاست جمهوری و سازمان بورس را تسهیل می کند و تعامل دو طرفه بین این دو نهاد بسیار سریع تر انجام می گیرد. چراکه معاونت فناوری ریاست جمهوری برای شرکت های دانش بنیان امتیازات خاصی قائل است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال برای ورود به پارک های علم و فناوری و بهره برداری از امکانات آن مسلماً به یک شرکت دانش بنیان نیاز است. در حوزه استارت آپ ها و استفاده از ظرفیت آنها نیز معاونت فناوری ریاست جمهوری برای شرکت های دانش بنیان مزایای خاصی قایل است. شرکت های دانش بنیان قابلیت جذب سرباز نخبه را دارند و کسانی که می خواهند خدمت سربازی خود را در حیطه فنی و تخصصی بگذرانند می توانند این کار را در شرکت های دانش بنیان انجام دهند. این موضوع دانش بسیار زیاد و تخصص خاص را وارد حوزه بازار سرمایه می کند و باعث می شود متخصصین حوزه آی تی مشارکت بیشتری با مجموعه سازمان بورس و مجموعه بازار سرمایه داشته باشند.

آخرین شرایط سامانه های تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار

روح الله دهقان در ادامه گفتگو با سنا؛ آخرین شرایط سامانه های تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار را تشریح کرد و گفت: در حال حاضر به جز سامانه معاملات، مسئولیت توسعه سایر سامانه هایی که سازمان بورس و اوراق بهادار در حوزه فناوری اطلاعات نیاز دارد با شرکت رایان بورس است.

وی با اشاره به اینکه رایان بورس پروژه های جدیدی را آغاز کرده گفت: با امکاناتی که شرکت رایان بورس در اختیار دارد هدف و استراتژی این است که در یک بازه زمانی مشخص سازمان بورس را تبدیل به یک سازمان تمام الکترونیک کنیم.

مدیرعامل رایان بورس ادامه داد: در این راستا سامانه های اطلاعاتی جدیدی در دست طراحی است و برای سامانه های قدیمی تر بازنویسی انجام می شود.

به گفته دهقان اقدامات جدید با هدف افزایش تعامل ذینفعان داخلی و خارجی با سازمان بورس و اوراق بهادار و ارکان آن در بستر کاملاً الکترونیک انجام گرفته و در این مسیر برنامه ریزی های لازم انجام شده است.

مدیرعامل رایان بورس با بیان اینکه در حال حاضر کدال به سطح مناسبی  از پایداری رسیده گفت: با توجه به اینکه فصل مجامع شرکت ها در پیش است و حجم زیادی از اطلاعات در این سامانه منتشر می شود،  پایداری سامانه کدال بهبود یافته  و بر خلاف سال های گذشته که به دلیل افزایش بار دچار قطعی های مقطعی می شدیم، امسال این اتفاق نیفتاد و سامانه به خوبی به کار خود ادامه می دهد و در انتشار اطلاعات ناشران به بازار بسیار سریع عمل می کند.

دهقان با تاکید بر اینکه در چند ماه گذشته تمهیدات فنی گسترده ای مانند توسعه سیستم های پشتیبان انجام شده گفت: سیستم ها از پشتیبان های آنلاین استفاده می کنند و اگر برای سیستم اتفاقی بیفتد بدون اینکه کاربر متوجه شود سیستم دیگری وارد مدار می شود و بار فشار کاری بین سرورهای مختلف توزیع خواهد شد.

مدیرعامل رایان بورس ابراز امیدواری کرد امسال با تمهیداتی که اندیشیده شده فصل مجامع و فصل شلوغی کدال را بدون حتی یک لحظه قطعی پشت سر بگذاریم.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا