۵۸۰ معدن در استان سمنان فعالیت دارند/ ۵۷۰ میلیون تن ذخیره قطعی

۵۸۰ معدن در استان سمنان فعالیت دارند/ ۵۷۰ میلیون تن ذخیره قطعی

دنیای معدن -معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: ۵۸۰ معدن در استان با ۵۷۰ میلیون تن ذخیره قطعی فعالیت دارند.

محمد فروهر ضمن باین اینکه در استان سمنان ۵۸۰ معدن فعال هستند، که ۵۷۰ میلیون تن ذخیره قطعی مجموع آن ها محسوب می شود، تاکید داشت: تا کنون ۱۰۷ پروانه قطعی اکتشاف پس از بررسی های صورت گرفته از سوی صنعت، معدن و تجارت استان، برای کشف موادمعدنی در استان برای متقاضیان صادر شده است.

وی افزود: ۷۰ فقره گواهی کشف مواد معدنی نیز در استان سمنان صادرشده که در صورت قطعی شدن نتایج اکتشاف می توانند در کارگروه های مربوطه مطرح و درباره آن ها تصمیم گیری شود.

سمنان رتبه نخست معادن گچ کشور را دارد

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به ظرفیت های خوب معدنی استان، گفت: سمنان دارای رتبه نخست کشور درزمینهٔ ذخایر گچ و نمک است که می تواند در راستای اشتغال زایی و توسعه اقتصادی دارای اهمیت باشد.

فروهر همچنین گفت: استان سمنان در حوزه ذخایر زغال سنگ و سلستین نیز رتبه سوم کشور را دارا است که البته جلوگیری از خام فروشی و ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری تولیدات معدنی در زمره اولویت های صنعت، معدن و تجارت محسوب می شود.

وی افزود: ایجاد صنایع فرآوری برای سودآوری، افزایش ارزش افزوده تولیدات و همچنین اشتغال در زمره سیاست های دولت در زمینه معادن استان سمنان هستند.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا