چهارمین همایش ملی نقش معدن در اقتصاد و توسعه کشور دریزد -فردا

چهارمین همایش ملی نقش معدن در اقتصاد و توسعه کشور دریزد -فردا

دنیای معدن -رئیس خانه معدن استان یزد گفت: چهارمین همایش ملی نقش معدن در اقتصاد و توسعه کشور فردا در یزد برگزار می شود.

سعید افضلی پور با اشاره به اینکه استان یزد دومین تولید کننده معدنی کشور است گفت: یزد یکی از سه استانی است که بالاترین میزان کشف های معدنی کشور را به خود اختصاص داده و در حوزه اشتغال معدنی هم جزو استانهای برتر کشور هستند.
وی از فعالیت 11 هزار و 500 نفر به صورت مستقیم در معادن استان یزد خبر داد و گفت: با وجود 545 معدن پروانه بهره برداری، این استان رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.
نماینده خانه معدن ایران در استان یزد اشاره کرد : قریب به 50 سال است که استان یزد سابقه تولید سنگ آهن برای فولاد کشور را دارد و در این زمینه هم توانسته به جایگاه بسیار ویژه ای دست پیدا کند.
رئیس خانه معدن استان یزد به معادن سرشار سرب و روی استان یزد اشاره کرد و گفت: در حوزه سرب و روی هم پیش بینی می شود که تا سال 1398 بتوانیم رتبه نخست کشور و منطقه را به دست آوریم.
افضلی در ارتباط با با ذخایر زمین شناسی استان یزد گفت: وجود سایر ذخایر معدنی در استان یزد یک نوید بسیار بزرگ است چرا که هنوز این ذخایر به بهره برداری نرسیده و همچنان در سال های آینده یزد می تواند به فعالیت خود در حوزه معادن ادامه دهد.
رئیس خانه معدن استان یزد گفت: رویکرد این همایش با عنوان حمایت از فرآوری معدنی انتخاب شده است به این منظور که با تشویق معادن به سمت فراوری، صادرات مواد خام معدنی حتی المقدور کاهش یابد.
حمایت و ایجاد زمینه های لازم برای رشد بخش معدنی استان و کشور، تعامل بین دستگاه های مختلف بین معادن و معدنکاران را از جمله دیگر رویکردهای این همایش دانست و گفت: در حاشیه این همایش دیدارهای تخصصی بین معدن کاران و مسئولان مرتبط با معادن کشور برگزار می شود.
وی از برپایی نمایشگاه توانمندی های معدنی استان یزد هم در کنار این همایش خبر داد و افزود: این همایش پنج شنبه 31 خرداد به میزبانی یزد برگزار می شود و معدنکاران برتر استان و کشور در این همایش مورد تجلیل قرار می گیرند.
اقضلی تاکید کرد: پیش بینی لازم به وجود آمده که تفاهم نامه همکاری بین سازمان زمین شناسی کشور و شرکت آب منطقه ای به منظور مطالبات آب های ژرف در حاشیه این همایش امضا شود.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا