کارشناس بازار سرمایه بررسی کرد؛

تاثیر بورس کالا در تحقق شعار سال

تاثیر بورس کالا در تحقق شعار سال

سید حمید میرمعینی، با اشاره به کلیدی بودن شعار امسال در خصوص حمایت از کالای ایرانی اظهار کرد: مهم‌ترین نقش در حمایت از کالای ایرانی را دولت باید عهده‌دار شود و این مساله در تمامی جوانب آن از حمایت و فرهنگسازی تا تدوین برنامه‌های لازم بر عهده دولت است.


کارشناس بازار سرمایه گفت: بورس کالا محلی برای قیمت‌گذاری مناسب کالاهای ایرانی است و این بورس از زمان آغاز فعالیت خود تاثیر قابل توجهی بر شفافیت قیمت کالاهای داخلی گذاشته است و اذهان مخاطبان و فعالان اقتصادی را به درجه‌ای از امنیت لازم در خصوص روند معاملات و قیمت ها رسانده است؛ از این رو تقویت بورس کالا در تحقق شعار سال موثر خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) و به نقل از فارس، سید حمید میرمعینی، با اشاره به کلیدی بودن شعار امسال در خصوص حمایت از کالای ایرانی اظهار کرد: مهم‌ترین نقش در حمایت از کالای ایرانی را دولت باید عهده‌دار شود و این مساله در تمامی جوانب آن از حمایت و فرهنگسازی تا تدوین برنامه‌های لازم بر عهده دولت است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ها در خصوص حمایت از کالای ایرانی باید قابل اجرا باشد، افزود: نقش دولت به عنوان بزرگترین متولی سازمان‌های اقتصادی در کشور نقش کاملا کلیدی و تاثیرگذار است که امیدواریم در این زمینه به درستی ایفای نقش کند.

کارشناس بورس تصریح کرد: بورس  کالا برای جلوگیری از سوء استفاده‌های مالی باید چارت محکم و روند قانونی خود را برای عرضه محصولات مختلف در این بازار حفظ کنند.

میرمعینی بیان کرد: این تنها بورس اوراق بهادار نیست که باید به وظیفه خود در تسهیل ورود شرکت‌ها به بورس عمل کند بلکه نهادهای موازی مانند دولت نهادهای مالیاتی و حسابرسی نیز باید در حل این مشکل بکوشند.

بورس کالا بستری برای کشف مناسب قیمت کالاهای ایرانی 

کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: بورس کالا محلی برای قیمت‌گذاری مناسب کالای ایرانی است و این بورس از زمان آغاز فعالیت خود تاثیر بسیار خوبی بر شفافیت قیمت کالاهای داخلی در کشور گذاشته است و اذهان مخاطبان را به درجه‌ای از امنیت لازم در این خصوص رسانده است.

وی اضافه کرد: طیف‌های مختلفی از محصولات داخلی در بورس عرضه می‌شود و تقویت این بازار می‌تواند نه تنها در تحقق شعار سال بلکه در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بسیار موثر باشد.

این کارشناس بازار تاکید کرد: تحکیم بورس و در کل بازار سرمایه باعث تقویت تولیدات داخلی و در نتیجه افزایش فرصت شغلی و حل معضل بیکاری در جامعه می‌شود که در نهایت منجر به پایداری اقتصادی در کشور خواهد شد.

تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی از طریق بازار سرمایه

میرمعینی گفت: تامین مالی برای بنگاه‌های اقتصادی و ایجاد ابزارهای تامین مالی یکی از مسایل مهمی است که می‌تواند بنگاه‌های اقتصادی را در پیشبرد اهداف اقتصادی یاری کند که در نهایت منجر به رشد و حرکت رو به جلوی تولیدات داخلی خواهد شد.

کارشناس بازار سرمایه یادآور شد: سیستم پاسخگویی و مطالبه‌گری که از طریق سرمایه‌گذارها انجام می‌گیرد و همچنین شفافیت مالی که از این طریق در بازار سرمایه وجود دارد می‌تواند به نحوی پایش محیطی و بیرونی لازم را برای بنگاه‌های اقتصادی انجام دهد که باعث افزایش کارایی این بنگاه‌ها خواهد شد.

وی افزود: علی‌رغم اینکه شعارهای سال گذشته با محوریت مسایل اقتصادی بوده است اما نقش بازار سرمایه در اقتصاد کشور آنچنان که باید نقش موثر و مفیدی نبوده است.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا