احمدی، کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد؛

جذب نقدینگی در سرمایه‌ گذاری مولّد از مسیر بازار سرمایه

جذب نقدینگی در سرمایه‌ گذاری مولّد از مسیر بازار سرمایه

به گفته احمدی، یکی از مسیرهای کارآمد مخصوصا برای هدایت سرمایه‌های خرد، صندوق‌های سرمایه‌گذاری کم ریسک است که می‌تواند رشد پایدارتری را رقم زده و شرایط امیدوارکننده‌ای را برای بازار سهام ایجاد و به رشد اقتصاد کمک کند.

یک مدرس دانشگاه، نقش بازار سرمایه در تأمین‌مالی بلندمدت و کم‌هزینه بنگاه‌ها و صنایع مختلف را بسیار تعیین کننده دانست و گفت: حرکت نقدینگی سرگردان به سمت تولید و کمک به اقتصاد ملی از مهمترین آثار سرمایه گذاری در بورس خواهد بود.

موسی احمدی به پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) گفت: تأمین منابع مالی، یکی از دغدغه های قدیمی و همیشگی دولت ها و صاحبان شرکت‌ها و پروژه ها بوده و در صورت تسهیل مسیرهای دسترسی به منابع مالی مورد نیاز که با سلیقه و ذائقه متقاضیان تناسب داشته باشد، زمینه رشد و توسعه اقتصادی نیز فراهم می شود.

 وی با اشاره به برخی مشکلات موجود در نظام تأمین مالی افزود: خبرها در روزهای اخیر از تلاش دولت برای انتقال و هدایت نقدینگی به سمت تولید از طریق بازار سرمایه حکایت دارد؛ با این حال علی‌رغم تلاش‌های فراوان و سابقه پنجاه ساله بورس، هنوز این بازار به جایگاه عالی و واقعی خود در تأمین نیازهای مالی صنعت و تولید نرسیده و در واقع نیاز به نوعی عزم و همت ملی احساس می شود.

این استاد دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تاکید بر اجرای جدی قوانین مختلف خروج غیرتورمی از رکود، قانون برنامه ششم توسعه و سیاست های اقتصاد مقاومتی در توسعه بازار سرمایه افزود: تأکید رهبر انقلاب بر حرکت نقدینگی به سمت تولید، نشان‌دهنده سیاست کلان کشور در جهت هدایت نقدینگی به سمت سرمایه‌گذاری مولّد (به خصوص از طریق بازار سرمایه) بوده و به نوعی آن را می‌توان به نقشه‌راهی جهت برون رفت از وضعیت موجود تلقی کرد.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص نقش بازار سرمایه در کنترل نقدینگی سرگردان در اقتصاد در شرایطی که مردم به دنبال جایگزین برای دارایی های خود هستند، اظهار داشت: یکی از مسیرهای کارآمد مخصوصا برای هدایت سرمایه‌های خرد، صندوق‌های سرمایه‌گذاری کم ریسک است که می‌تواند رشد پایدارتری را رقم زده و شرایط امیدوارکننده‌ای را برای بازار سهام ایجاد و به رشد اقتصاد کمک کند.

احمدی در پایان در پاسخ به سوالی در خصوص پتانسیل رشد بورس با توجه به افزایش ریسک به بازده در اکثر بازارهای موازی از جمله طلا و مسکن، ضمن تأکید بر نقش بازار سرمایه در تأمین‌مالی بلندمدت و کم‌هزینه بنگاه‌ها و صنایع مختلف در بستری شفاف افزود: به نظر می‌رسد بخش عمده‌ای از پروژه‌ها و شرکت‌های فعال در صنعت را می‌توان در صورت فراهم‌سازی بسترهای مورد نیاز به نحو بهتری در این بازار تامین مالی کرد. همچنین در صورتی‌که این مهم فراهم شود، باعث جهت دهی حرکت نقدینگی سرگردان جامعه به سمت تولید و جلوگیری از هجوم این نقدینگی به سمت سایر بازارها و ممانعت از ایجاد تلاطم و تورم در شرایط کنونی اقتصاد کشور خواهد شد .

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا