هزار معدن که در دست اشخاص نا اهل بود پس گرفته شد/ پرداخت میلیاردها میلیارد بدهی/ برخی مدیران کل حتی نمی دانستند در حوزه شان چند معدن وجود دارد/ اکثر معادن خام فروشی می کنند

هزار معدن که در دست اشخاص نا اهل بود پس گرفته شد/ پرداخت میلیاردها میلیارد بدهی/ برخی مدیران کل حتی نمی دانستند در حوزه شان چند معدن وجود دارد/ اکثر معادن خام فروشی می کنند

دنیای معدن -رئیس هیئت تحقیق و تفحص از معادن کشور در مجلس گفت: تحقیق و تفحص از معادن کشور باعث شد تا هزار معدنی که در دست برخی اشخاص نااهل بود، پس گرفته شود و به دولت بازگردد.

نادر قاضی پور از اتمام «تحقیق وتفحص از معادن کشور» از سوی مجلس خبر داد.
وی افزود: گزارش این تحقیق و تفحص در روز های آتی تحویل کمیسیون صنایع و معادن مجلس خواهد شد.
قاض پور تاکید کرد: تحقیق و تفحص از معادن کشور باعث شد تا هزار معدنی که در دست برخی اشخاص نااهل بود، پس گرفته شود و به دولت بازگردد.
رئیس هیئت تحقیق و تفحص از معادن کشور تاکید کرد: همچنین این تحقیق و تفحص باعث شد تا افرادی که میلیارد ها میلیارد بدهی خود را به دولت پرداخت نکرده اند بدهی خود را پرداخت کنند.
قاضی پور ادامه داد: در راستای این تحقیق و تفحص متوجه شدیم که تعدادی از مدیران کل در بخش صنعت و معدن حتی نمی دانستند که درحوزه خود چند معدن دارند که این تفحص باعث شد تا تعریفی در این بخش شکل گیرد.
وی اظهار داشت: در این تحقیق وتفحص تلاش کردیم مسئله اهلیت در واگذاری معادن به درستی مورد واکاوی قرار گیرد و این مسئله به طور دقیقی اجرا شود.
این نماینده مجلس با بیان اینکه باید معادن را جایگزین بخش نفت کنیم تاکید کرد: در این تحقیق و تفحص مشخص شد که چه مقدار استخراج داریم وخام فروشی ما درچه حدی است.
وی تصریح کرد: در بحث خام فروشی فرآورده های معادن به ارقامی دست پیدا کردیم که باید گفت متاسفانه اکثر معادن دست به خام فروشی می زنند. پیشتر در جریان گفت وگوی تفصیلی میزان با داریوش اسماعیلی رئیس کمیته معدن مجلس شورای اسلامی عنوان شد در حال حاضر حدود ۵ هزار و ۶۰۰ معدن در کشور داریم که بیش از ۲ هزار معدن غیر فعال هستند. همچنین مطرح شد که آورده فعلی معدن و محصولات معدنی حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است که می تواند تا ۵ برابر یعنی به حدود ۵۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کند. بیشتر بخوانید: انقلاب معدنی در راه است

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا