سیاست های دولت در بخش معدن خلاف منافع معدن کاران است

سیاست های دولت در بخش معدن خلاف منافع معدن کاران است

دنیای معدن - رئیس خانه معدن استان کرمانشاه گفت: سیاست های دولت در بخش معادن دقیقا برخلاف منافع معدنکاران به ویژه معدنکاران کرمانشاهی می شود.

محمدعارف ابراهیمی ، با اشاره به اینکه اغلب معادن قیر استان در گیلانغرب، قصرشیرین، نفت شهر و مناطق زلزله زده قرار دارند اظهار داشت: باید حقوق دولتی این معادن را کاهش داد یا صفر کرد و معوقات حقوق دولتی، مالیاتی و بانکی این واحدها به مدت چند سال به تعویق بیفتد.

وی با بیان اینکه هر معدن حداقل بین 10 تا 15 نفر اشتغال مستقیم دارد و به آن ها معادن کوچک اطلاق می شود عنوان کرد: این معادن چهار تا پنج برابر اشتغال مستقیم، اشتغالزایی غیرمستقیم دارند زیرا براساس تحقیقات هر شغل معدنی 6 شغل غیرمستقیم ایجاد می کند.

ابراهیمی با اعتراض نسبت به سیاست های دولت در بخش معدن گفت: این نوع عملکرد معاونت معدنی وزارت صنعت و معدن به هیچ عنوان با سیاست های اقتصاد مقاومتی همخوانی ندارد و سیاست های دولت در بخش معدن دقیقا برخلاف منافع معدنکاران است و به نابودی این قشر منتج می شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از 50 معدن قیرطبیعی در استان کرمانشاه و تعدادی در استان ایلام وجود دارد بیان کرد: 50 معدن اکتشافی و استخراجی قیر طبیعی در استان کرمانشاه وجود دارد اما 90 درصد آن ها غیرفعال هستند.

رئیس خانه معدن استان کرمانشاه با بیان اینکه معدن می تواند جایگزین بخشی از درآمد نفت در کشور شود افزود: چنانچه بخواهیم معدن را به عنوان جایگزین بخشی از درآمد نفت در نظر بگیریم این سیاست ها و مقررات بخش معدن راه گشا نیست.

وی با بیان اینکه با توجه به خسارات جنگ، عدم توسعه یافتگی، رتبه نخست بیکاری کشور، زلزله اخیر و تمام مشکلات موجود بهتر است مدیران مربوطه وزارتخانه به موضوع معدن توجه بیشتری داشته باشند گفت: وزارت معادن درخواستی را مبنی بر امهال حقوق دولتی به مدت سه سال به دولت ارائه داده اما تاکنون مصوب نشده است.

وی با اشاره به اینکه به دنبال کاهش قیمت جهانی نفت از سال 92 قیمت قیر طبیعی نیز کاهش یافت عنوان کرد: بهترین مشتری و بازار قیر طبیعی ایران که چین بود به دلیل کاهش قیمت نفت و عرضه نامرغوب و تقلبی از دست رفت.

رئیس خانه معدن استان کرمانشاه گفت: هزینه بهره برداری در معادن قیر بسیار بالا است و از طرفی بازار فروش یا وجود ندارد یا به قیمت کمتر از قیمت تمام شده عرضه می شود.

ابراهیمی یکی از راهکارهای پیشرو را اصلاح و ایجاد بازار فروش دانست و عنوان کرد: یکی از مهمترین بازارهای این ماده افزودن قیر طبیعی به آسفالت حداقل 15 استان گرمسیر و خشک کشور است بنابراین راه و شهرسازی و شهرداری ها می توانند در مناطق خیلی گرم با دانش فنی که پژوهشگاه نفت در اختیار آن ها قرار می دهد بین 10 تا 15 درصد از این قیر طبیعی استفاده کنند.

رئیس خانه معدن استان کرمانشاه افزود: این اقدام عم آسفالت را طولانی می کند و علاوه بر اینکه به راه های کشور کمک می شود اشتغالزایی بسیاری در معادن قیر ایجاد می شود و حتی در آمریکا که بیشترین ذخایر قیر طبیعی وجود دارد یکی از مصارف اصلی آن در آسفالت است.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا