مدیرعامل شرکت معادن زغال‌سنگ البرز شرقی خبر داد

افزایش ۵۸ درصدی تولید، عامل فرصت‌های جدید

افزایش ۵۸ درصدی تولید، عامل فرصت‌های جدید

گروه معادن >زغال‌سنگ - مدیرعامل شرکت زغال‌سنگ البرز شرقی با بیان اینکه «ایمنی» اولویت نخست ما در معادن است، افزود: بعد از حادثه زمستان یورت و زمانی که من مدیریت این مجموعه را پذیرفتم، اهدافی را در برنامه کاری خود ترسیم کردم که افزایش ایمنی در معادن، اولویت نخست بوده است.

به گزارش ماین نیوز، مهندس شریف افزود: اعتمادسازی برای تامین‌کنندگان زغال، بهینه‌سازی کارخانه زغال‌شویی، استفاده از فناوری‌های جدید در معادن، توسعه همکاری با دانشگاه‌ها، برون‌سپاری در فعالیت‌ها، بررسی استفاده از روش‌های نوین مالی و افزایش سرمایه با بهره‌گیری از تهاتر (بدهی‌های شرکت) برنامه‌هایی بود که به اجرا درآمد و توانستیم آثار آن را که افزایش ۵۸ درصدی تولید در ۳ ماهه نخست ۹۶ نسبت به ۳ ماهه آخر سال گذشته بود، مشاهده کنیم.

این مبالغ برآمده از افزایش تولید موجب افزایش حقوق پرسنل شد و بازنشستگی نیز مشمول بیمه قرار گرفت.

وی همچنین گفت: شرکت معادن زغال‌سنگ البرز شرقی در سال‌های گذشته بیش از ۵۰ درصد اشتغال استان را به خود اختصاص داده بود و به عنوان بزرگترین واحد اشتغال استان سمنان فعالیت می‌کرد. این شرکت با ۷هزار شاغل در شهرستان‌های دامغان، شاهرود، مینودشت و آزادشهر در تمام فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی منطقه، نقش کلیدی ایفا می‌کرد.

مهندس شریف با بیان اینکه ۵هزار نفر از شاغلان این شرکت در دوران دفاع مقدس، به عنوان رزمنده در جبهه حضور داشتند، خاطرنشان کرد از این تعداد ۹۴ شهید و بیش از ۴۰۰ جانباز و ۴ آزاده تقدیم انقلاب شده است.

مدیرعامل شرکت معادن زغال‌سنگ البرز شرقی خاطرنشان کرد: در چند سال‌ گذشته، حواشی زیادی برای شرکت به وجود آمد که باعث ضرردهی و مشکلات بسیاری شد. خوشبختانه با حمایت‌های همه‌جانبه مهندس صادقی، مدیرعامل ذوب آهن اصفهان و عزم ایشان، اصرار به افزایش تولید، اقتصادی کردن این واحد و پس از آن با بهبود نرخ جهانی و شرایط مناسب ذوب آهن اصفهان، وضعیت ما نیز مطلوب شد و درحال‌حاضر تنها واحدی هستیم که به اصفهان بدهکاریم، در حالی که تمام تامین‌کنندگان از ذوب آهن اصفهان طلبکار هستند؛ این خود نشان از حمایت اصفهان از این مجموعه دارد و اینکه ما را از خود می‌دانند.

شریف افزود: اقدام سازمان خصوصی‌سازی موجب شد شرکت دو پاره شده و شامل بخش زمین شهرسازی (مجموعه اداری و رفاهی شرکت) و بخش معادن شود که ما را دچار مشکلات بسیار کرد اما با اقدامات موثر و ارزشمند دکتر حسینی، نماینده مردم شاهرود و میامی، این مشکلات حل شد و انتقال مالکیت اتفاق افتاد. شرکت اکنون متعلق به ذوب آهن اصفهان است و ما با حمایت و کمک اصفهان می‌توانیم بهتر و فعالانه‌تر عمل کنیم.

وی ادامه داد: اقدامات تحسین‌برانگیز دکتر حسینی، نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی که تمام‌قد پشت این شرکت ایستادند و با پیگیری‌های مستمر و تلاش فراوان توانستند از طریق وزیر محترم و مجلس شورای اسلامی، مشکلات سر راه شرکت از جمله بدهی ذوب آهن به سازمان خصوصی‌سازی را از محل مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت به صورت تهاتر حل کنند، قابل تقدیر و قدردانی است و اینک خوشحالیم که از این پس می‌توانیم روی پای خود بایستیم و با قدرت در جهت تولید بیشتر گام برداریم.
وی همچنین اظهار کرد: درحال‌حاضر این شرکت با ۱۷۰۰ شاغل، بزرگترین واحد اقتصادی استان است و به دنبال آن هستیم که شرکت را اقتصادی کنیم. در این راستا، هم نیروها را به طور عادی بازنشسته می‌کنیم و هم بازنشستگی پیش از موعود انجام می‌دهیم.

مهندس شریف اضافه کرد: در گذشته، حقوق نیروهای شرکت تا ۲ ماه و پیمانکاران تا ۴ ماه تاخیر داشت اما امروز حقوق پرسنل و پیمانکاران همزمان با اصفهان پرداخت می‌شود.

مدیرعامل شرکت معادن زغال‌سنگ البرز شرقی در پایان گفت: برنامه‌هایی برای بهره‌وری بیشتر شرکت در معادن در زمینه زغال‌شویی و تولید داریم که مصمم به اجرای آن هستیم اما از اداره کار به ویژه در مناطق شمال کشور، صنعت و معدن، منابع طبیعی، محیط‌زیست و شهرداری‌های مناطق، انتظار دلگرمی و همراهی داریم زیرا چنانچه تولیدکننده بخش خصوصی به دلیل موانع نتواند تولید کند، این اتفاق به بیکاری کارگران و بروز مشکلات اجتماعی منجر خواهد شد.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا