وزارت معادن افغانستان:

برخی نمایندگان مجلس در استخراج غیر قانونی معادن دست دارند

برخی نمایندگان مجلس در استخراج غیر قانونی معادن دست دارند

گروه معادن - سرپرست وزارت معادن و پطرولیم افغانستان ادعا کرد که برخی از اعضای مجلس با همدستی برخی اعضای شورای ولایتی، در استخراج غیرقانونی معادن دست دارند.

به گزارش ماین نیوز، سرپرست وزارت معادن و پطرولیم افغانستان ادعا کرد که برخی از اعضای مجلس با همدستی برخی اعضای شورای ولایتی، در استخراج غیرقانونی معادن دست دارند.

سالهاست که استخراج غیر قانونی معادن در افغانستاتن، به یکی از منابع مالی مخالفین مسلح تبدیل شده است. منبعی که از سالها پیش طالبان را تجهیز می کرد و اکنون به تازگی گروه داعش نیز دست به این منابع رسانده اند.

اخیرا نهاد گلوبل ویتنس از تصرف و استخراج معدن پودر تالک در ننگرهار از سوی گروه داعش پرده برداشت.

نرگس نهان، سرپرست وزارت معادن و پطرولیم افغانستان یک روز پس نشر این گزارش در یک نشست خبری ظاهر شد و بر یافته های این گزارش مهر تایید گذاشته و افزود: هم اکنون بسیاری از معادن کشور، در تصرف گروه های مخالف مسلح قرار دارد.

نهان در این نشست استخراج غیرقانونی معادن از سوی چهره‌هایی در درون نظام را خطرناک‌تر از مخالفین مسلح خواند.

خانم نهان افزود: نمایندگان مردم در مجلس و نیز اعضای شورای ولایتی در بسیاری از ولایت ها در استخراج غیرقانونی معادن نقش اساسی دارند.

سرپرست وزارت معادن و پطرولیم افزود که یک فهرست از قانون گذارانی که در استخراج غیرقانونی معادن نقش دارند را به شورای امنیت ملی فرستاده و انتظار دارد تا حکومت برای کوتاه کردن دست این قانون گذاران دست به کار شود.

نرگس نهان بیش از یک سال است که به عنوان سرپرست وزارت معادن و پطرولیم کار می کند.

وی در ماه های گذشته، برای گرفتن رای اعتماد به مجلس نمایندگان معرفی شد اما نتوانست از فیلتر قانون گذاران موفق بیرون شود.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا