با حکم قضایی صورت گرفت:

ادغام دو غول مدیا با وجود مخالفت ترامپ

ادغام دو غول مدیا با وجود مخالفت ترامپ

پس از مخالفت شدید رئیس جمهور آمریکا در خصوص خرید تایم وارنر از سوی AT&T، این شرکت با مجوز قانونی تایم وانر را به قیمت 85 بیلیون دلار خریداری کرد.

شرکت ارتباطات مخابراتی AT&Tآمریکا، بزرگ ترین شرکت مخابرات تلفن ثابت و دومین اپراتور شبکه تلفن همراه در آمریکا با حکم دادگاه و مجوز قضایی ، شرکت سرگرمی های تایم وارنر را خریداری کرد.

به گزارش پایگاه خبری بازارسرمایه(سنا)، پس از مخالفت شدید رئیس جمهور آمریکا در خصوص خرید تایم وارنر از سوی AT&T، این شرکت با مجوز قانونی تایم وانر را به قیمت 85 بیلیون دلار خریداری کرد.

مخالفت ترامپ با قانون ادغام شرکت ها به خصوص ادغام این ابرقدرت های سیلیکون ولی، موجب شد شرکت مخابراتی برای خرید شرکت تایم به مراجع قضایی روی بیاورد و با حکم قضایی، راه را برای هرگونه اعتراض دولتی ببندد.

این معامله، که در هفته آینده نهایی خواهد شد یک انقلاب جدید در حوزه مدیا در آمریکا خواهد بود که وظایف شرکت های نتفلیکس و آلفابت را برای تأمین و تولید محتوا برای فروش به صورت آنلاین برای مخاطبان افزایش داده است.

به این ترتیب و با ادغام این دو شرکت بزرگ، شرکت های کابلی، ماهواره ای و تأمین کنندگان وایرلس با افزایش درآمد رو به رو خواهند شد.

ترامپ، که همیشه از ابتدا یکی از منتقدان اصلی سی ان ان بوده است پس از اعلام تصمیم نهایی برای ادغام این دو شرکت در اکتبر سال 2016، مخالفت خود را ابراز کرد.

به این ترتیب قاضی ریچارد لئون، در دادگاه ایالتی با تنها دلیل دولت برای انجام نشدن این معامله که آنهم "متضرر شدن مصرف کنندگان" بود مخالفت کرده و آن را دلیل احمقانه و پوچ خوانده است.

با این حکم دادگاه، راه برای ادغام شرکت های فیلم سازی و تلویزیون های کابلی هموار می شود و نخستین ادغام را می توان به تقاضای شرکت ارتباطات رسانه ای "کامکست" برای خرید شرکت فیلم سازی "فاکس قرن 21 " برشمرد.

در صورت ادغام شرکت تایم وارنر و شرکت مخابراتی AT&T، این معامله چهارمین معامله بزرگ صنعت مخابرات و رسانه در دنیا و دوازدهمین معامله بزرگ در کل بازارهای دنیا و در تمامی صنایع محسوب می شود .

شرکت تایم وارنر در واقع یک شرکت مدیا و رسانه ای در آمریکا است که دارنده و صاحب امتیاز اصلی مجله تایم، لایف و همچنین پیپل است. این شرکت دارنده شبکه سرگرمی و سریال های HBO، شبکه خبری CNN و شرکت تهیه و تولید فیلم وارنر برادرز است.

خبر این ادغام موجب شد، قیمت سهام شرکت مخابراتی AT&T inc با رشد 0.4 درصدی در بورس نیویورک همراه شود .

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا