متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین ساختمان‌های مسکونی کلنگی

متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین ساختمان‌های مسکونی کلنگی

مرکز آمار ایران متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان‌هاي مسکونی کلنگی، متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربناي مسکونی و متوسط مبلغ اجاره ماهانه به علاوه ۳ درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی را در گزارشی اعلام کرد.

 

بررسی وضعیت زمین و مسکن در شهر تهران نشان می‌دهد منطقه یک دارای بیشترین سهم و منطقه ۲۱ دارای کمترین سهم در متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان‌های مسکونی کلنگی بوده‌اند. همچنین در متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی و نیز در متوسط مبلغ اجاره ماهانه به علاوه ۳ درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی، منطقه ۵ بیشترین سهم و منطقه ۲۲ کمترین سهم را داشتند.
متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان‌های مسکونی کلنگی
بر اساس این گزارش، متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان‌های مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ۴ میلیون و ۳۹۴ هزار تومان بوده است که نسبت به فصل قبل ۰.۳ درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۴.۵ درصد افزایش داشته است. تعداد این معاملات نیز نسبت به فصل قبل ۱.۳ درصد افزایش و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۴۰.۱ درصد کاهش داشته است.
در میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران بیشترین متوسط قیمت فروش یک مترمربع زمین یا زمین ساختمان‌های مسکونی کلنگی معامله شده در حدود ۸ میلیون و ۸۳۵ هزار تومان در منطقه ۳ و کمترین آن در حدود یک میلیون و ۴۰۹ هزار تومان در منطقه ۲۰ بوده است.
همچنین تغییرات قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان‌های مسکونی کلنگی در معاملات انجام‌شده بین یک میلیون و ۳۲ هزار تومان در منطقه ۲۰ و ۲۵ میلیون تومان در منطقه یک بوده است؛ منطقه یک با ۹.۴ درصد دارای بیشترین سهم و منطقه ۲۱ با ۰.۸ درصد دارای کمترین سهم در کل معاملات انجام‌شده این بخش هستند.
متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی
گزارش مرکز آمار حاکی از آن است که متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله‌شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ۴ میلیون و ۳۱ هزار تومان بوده است که نسبت به فصل قبل ۰.۴ درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۶.۶ درصد افزایش داشته است. تعداد این معاملات انجام‌شده نیز نسبت به فصل قبل ۱.۲ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۲۰.۷ درصد کاهش داشته است.
در میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران بیشترین متوسط قیمت فروش یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده در حدود ۸ میلیون و ۳۹۳ هزار تومان در منطقه یک و کمترین آن در حدود ۲ میلیون و ۳۵ هزار تومان در منطقه ۱۸ بوده است.
متوسط مبلغ اجاره ماهانه به علاوه ۳ درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی
متوسط مبلغ اجاره ماهانه به علاوه ۳ درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ۲۰ هزار و ۴۸۳ تومان بوده است که نسبت به فصل قبل ۵.۵ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۱۱.۷ درصد افزیش داشته است. تعداد این معاملات انجام‌شده نیز نسبت به فصل قبل ۲۰.۷ درصد افزایش و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۱۶ درصد کاهش داشته است.
در میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران بیشترین متوسط مبلغ اجاره ماهانه به علاوه ۳ درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله‌شده،‌ ۳۴ هزار و ۱۰۰ تومان در منطقه یک و کمترین آن ۱۰ هزار و ۴۷۰ تومان در منطقه ۱۹ بوده است.
تغییرات مبلغ اجاره ماهانه به علاوه ۳ درصد ودیعه پرداختی برای هر مترمربع زیربنای مسکونی در معاملات انجام‌شده بین ۲ هزار و ۲۶۶ تومان در منطقه ۲۰ و ۹۵ هزار تومان در منطقه یک بوده است؛ همچنین از کل معاملات انجام‌شده این بخش،‌ منطقه ۵ با ۱۵.۱ درصد دارای بیشترین سهم و منطقه ۲۲ با ۱.۲ درصد،‌ دارای کمترین سهم هستند.
برای مشاهده متن کامل گزارش مرکز آمار اینجا را ببینید.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا