نعمت زاده:

برای بهره برداری درست از معادن در 2سال اخیر طرحی به وزارت صنعت ارایه نشد

برای بهره برداری درست از معادن در 2سال اخیر طرحی به وزارت صنعت ارایه نشد

تهران- ایرنا- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در دو سال گذشته هیچ طرحی در زمینه بهره برداری صحیح از معادن زیرزمینی در اختیار این وزارتخانه قرار نگرفته و سازمان نظام مهندسی معدن ایران در دوره جدید مدیریت خود این مهم را باید مورد توجه جدی قرار دهد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، محمدرضا نعمت زاده روز سه شنبه در آئین تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید سازمان نظام مهندسی معدن ایران در محل اتاق بازرگانی افزود: اکنون بیش از 30 هزار مهندس در این سازمان عضویت دارند و سالانه شماری در رشته های مرتبط فارغ التحصیل می شوند.
وی تاکید کرد که کارهای پیشرفته صنعتی و معدنی در کشور با تشریک مساعی و همکاری امکانپذیر است و فعالیت های مهندسی به شکل انفرادی معنا پیدا نمی کند، بلکه لازمه پیشبرد امور کار جمعی است.
نعمت زاده گفت: اعضای سازمان نظام مهندسی معدن می توانند برای شیوه فعالیت در معادن کشور ایده های نو و راهکارهایی ارائه دهند که منجر به ارزش افزوده بیشتر و پرهیز از خام فروشی باشد.
وی ادامه داد: فعالیت سازمان نظام مهندسی معدن نه تنها بالاتر از کارایی یک شرکت مهندس مشاور یا پیمانکار است، بلکه این سازمان باید مغز متفکر بخش معدن باشد و بازوی قوی وزارتخانه به عنوان دستگاه حاکمیتی و برنامه ها را برای دوره های 10 یا 50 ساله طراحی کند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: سازمان نظام مهندسی لازم است کار بنیادی و زیربنایی انجام دهد، اکتفا کردن به فعالیت نظارتی در معادن نمی تواند پاسخگوی این بخش باشد زیرا این امر در توان مهندسان مشاور نیز هست.
وی با اشاره به شیوه سرمایه گذاری در معادن در جنبه داخل و خارج این پرسش را مطرح کرد که «آیا بخش خصوصی ایران می تواند در معادن خارج از کشور سرمایه گذاری کند؟ منافع و ضرر آن به دقت ارزیابی می شود؟ اگر خارجی ها بخواهند در معادن ایران سرمایه گذاری کنند، چگونه باید با آنها در تعامل باشیم.
نعمت زاده خاطرنشان ساخت: امروز از سازمان نظام مهندسی معدن انتظار می رود، خود را با شاگرد اول های جهان در این عرصه ارزیابی کرده و تلاش شود در جایگاه بهترینها قرار گیرید.
وی اضافه کرد: فعالیت سازمان نظام مهندسی معدن، دوره مدیریتی 12 ساله خود را پشت سر گذاشته و اکنون وارد دوره پنجم شده است، بنابراین انتظار وزارتخانه از این تشکیلات در دوره جدید، حرکت چندین گام رو به جلو نسبت به پیشینه آن است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت، جایگزینی معدن به جای نفت را مبالغه و زیاده روی دانست و گفت: ایران در زمینه هیدرو کربن در دنیا رتبه اول یا دوم را دارد.
ادامه دارد ...
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا