«خودرو» دلایل کاهش پیش بینی سود را اعلام کرد

«خودرو» دلایل کاهش پیش بینی سود را اعلام کرد

«خودرو» اعلام کرد سود خالص پیش بینی شده قبلی یک هزار و ۷۰۰ میلیارد و ۴۶۸ میلیون ریال بوده است که به ۸۳۸ میلیارد و ۴۳۱ میلیون ریال کاهش یافته است.

شرکت ایران خودرو درباره تغییر با اهمیت پیش بینی درآمد هر سهم شفاف سازی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، شرکت ایران خودرو در اطلاعیه ای درباره کاهش سود خالص پیش بینی شده سال مالی منتهی به پایان اسفند ۹۶ ، شفاف سازی کرد.

"خودرو" اعلام کرد سود خالص پیش بینی شده قبلی یک هزار و ۷۰۰ میلیارد و ۴۶۸ میلیون ریال بوده که به ۸۳۸ میلیارد و ۴۳۱ میلیون ریال کاهش یافته است.

ایران خودرو مهم ترین دلایل تغییر با اهمیت پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به پایان اسفند ۹۶ نسبت به آخرین پیش بینی سال مالی ۹۶ را این گونه اعلام کرد: افزایش نرخ ارز در سه ماهه آخر سال 1396 و به تبع آن افزایش بهای نهاده های تولید و همچنین عدم افزایش نرخ محصولات متناسب با افزایش بهای تمام شده موجب کاهش سود ناویژه شده است.

علاوه بر این متناسب با افزایش قابل توجه در تیراژ تولید، هزینه‌های جذب نشده نسبت به آخرین پیش بینی سال 1396 معادل 45 درصد کاهش یافته است. همچنین با توجه به برگزاری مجامع برخی از شرکتهای گروه ایران خودرو و افزایش 63 درصدی درآمد حاصل از سرمایه گذاری در سهام شرکتها، خالص سایر درآمدها و هزینه های عملیاتی در مقایسه با آخرین پیش بینی سال 1396 افزایش یافته است.

 این شرکت دلیل پایانی را اینگونه اعلام کرد: با توجه به افزایش سود ناشی از فروش دارایی‌های ثابت و همچنین سود ناشی از تسعیر نرخ ارز، خالص سایر درآمدها و هزینه های غیرعملیاتی در مقایسه با آخرین پیش بینی سال 1396 افزایش یافته است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا