تاثیر منفی گرانی فولاد بر کیفیت و قیمت خودرو داخلی

تاثیر منفی گرانی فولاد بر کیفیت و قیمت خودرو داخلی

دنیای معدن - رئیس کمیته صنعت کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با افزایش قیمت مواد اولیه نمی توان انتظار داشت تولید کننده نهایی قیمت را افزایش ندهد.

ولی ملکی ، با اشاره به افزایش 49 درصدی قیمت فولاد آلیاژی اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که در کشور داریم این است که مواد اولیه به راحتی گران می شود، حقوق و دستمزد افزایش می یابد، قیمت حامل های انرژی تغییر می کند و بهره بانکی بالاتر می رود؛ اما در نهایت اجازه داده نمی شود که تولید کننده نهایی محصولش را گران کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش مواد اولیه منجر به افزایش قیمت تمام شده می شود، تاکید کرد: در این شرایط هر کسی را به عنوان مدیریت مجموعه تولیدی از جمله خودرو سازی در نظر بگیریم وقتی مواد اولیه افزایش می یابد و باید حقوق کارگران را 15 درصد افزایش دهد، راهی جز افزایش قیمت محصول نهایی ندارد.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس دهم شورای اسلامی گفت: وقتی تمام عوامل تشکیل دهنده قیمت تمام شده را افزایش می دهیم، عدم افزایش قیمت نهایی محصول با منطق اقتصادی سازگاری ندارد، در اقتصاد نمی توانیم بگویم بدون افزایش بهره وری، بالا بردن تولید و سرمایه گذاری قیمت تمام شده را کاهش داد.

وی تاکید کرد: قیمت فولاد 49 درصد افزایش یافته است، مواد پتروشیمی به نسبت سال های گذشته 35 درصد گران شده با این حال نمی توان انتظار داشت که قیمت خودرو افزایش پیدا نکند مگر اینکه درب خودروسازی ها را ببندیم.

ملکی در ادامه گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به خروج شرکت پژو از ایران گفت: در روال عادی 2 هزار دلار واردات داشتیم که با خروج پژو باید از چین واردات را دنبال کنیم که با روش ال سی و افزایش قیمت دلار، در نهایت افزایش قیمت خودرو ها را خواهیم داشت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان داشت: با توجه به شرایط پیش روی در صنعت خوردو سازی احتمال کاهش تولید و کاهش کیفیت وجود دارد./

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا