در آخرین روز معاملاتی هفته؛

روند منفی برای طلای سیاه به ثبت رسید

روند منفی برای طلای سیاه به ثبت رسید

کاهش میزان ساخت و ساز در چین و افت میزان تقاضا برای نفت از سوی این کشور و افزایش میزان تولیدات نفتی در آمریکا، موجب افت قیمت نفت در بازارهای جهانی شد.

قیمت نفت در آخرین روز معاملاتی هفته در پی نگرانی از افزایش میزان تولیدات آمریکا با روند کاهشی همراه شد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، کاهش میزان ساخت و ساز در چین و افت میزان تقاضا برای نفت از سوی این کشور و افزایش میزان تولیدات نفتی در آمریکا، موجب افت قیمت نفت در بازارهای جهانی شد.

بر اساس این گزارش، قیمت نفت سبک آمریکا با افت 0.5 درصدی به هر بشکه 65 دلار و 57 سنت رسید. قیمت نفت برنت دریای شمال نیز با کاهش 1.1 درصدی هر بشکه 76 دلار و 40 سنت معامله شد.

قیمت طلا در بازارهای جهانی با افزایش 0.04 درصدی به هر اونس یک هزار و 303 دلار معامله شد.

در رینگ فلزات لندن، قیمت آلومینیوم معادل هر تن دو هزار و 308 دلار معامله شد. قیمت مس نیز به هر تن هفت هزار و 305 دلار رسید.

قیمت سرب به هر تن دو هزار و 471 دلار رسید و نیکل نیز هر تن 15 هزار و 460 دلار جا به جا شد.

در این بین، هر تن قلع در رینگ معاملاتی لندن برابر با 21 هزار و 162 دلار معامله شد و قیمت هر تن روی نیز به سه هزار و 198 دلار رسید.

اما در بازار ارز داخلی، قیمت هر دلار آمریکا معادل چهار هزار و 221 تومان شد. هر پوند انگلستان به پنج هزار و 655 تومان و هر درهم امارات به یک هزار و 149 تومان رسید و یورو نیز معادل چهار هزار و 963 تومان داد و ستد شد .

اما بازارهای آسیایی آخرین روز معاملاتی را در روند منفی به سر بردند.

داده های نا امید کننده اقتصادی موجب افت شاخص ها در این منطقه شد در حالی که انتظار برای اعلام تصمیم نهایی در خصوص نرخ بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا و بانک مرکزی اتحادیه اروپا، موجب شد تا امروز سهام داران محتاط تر اقدام به خرید و فروش کنند.

در این بازارها، شاخص نیکی ژاپن با کاهش 0.5 درصدی رو به رو شد و تاپیکس نیز افت 0.4 درصدی را از آن خود کرد.

بورس هنگ کنگ با افت 1.7 درصدی شاخص اصلی رو به رو شد و شاخص کاسپی کره جنوبی نیز 0.7 درصد افت کرد.

در بازار اروپا نیز روند حرکتی شاخص ها منفی بود و تنها بازار فرانسه توانست با افزایش نسبی آخرین روز معاملاتی را به پایان ببرد.

در این بازارها، شاخص یورواستاکس 0.3 درصد افت کرد. فوتسی لندن 0.3 درصد کاهش داشت، داکس آلمان افت 0.3 درصدی راتجربه کرد و کک فرانسه 0.03 درصد مثبت شد.

در بازار آمریکا نیز شاخص داوجونز و اس اند پی هر کدام با افزایش 0.3 درصدی همراه شدند و نزدک هم 0.1 درصد رشد کرد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا