گزارش روز؛

ادامه نزول گروه خودرویی

ادامه نزول گروه خودرویی

گروه خودرویی برخلاف نحوه دادوستدهای اواخر بازار دیروز و برخلاف انتظار اکثر فعالین بازار، مجددا با افت قیمتی مواجه شدند تا جایی که نماد خودرو صف فروش سنگینی را تجربه کرد و بازار را به سمت منفی شدن بیشتر سوق داد.

 

 گروه خودرویی برخلاف نحوه دادوستدهای اواخر بازار دیروز و برخلاف انتظار اکثر فعالین بازار، مجددا با افت قیمتی مواجه شدند تا جایی که نماد خودرو صف فروش سنگینی را تجربه کرد و بازار را به سمت منفی شدن بیشتر سوق داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان، گروه حمل و نقل با افزایش تقاضا اکثرا مثبت پی گیری شدند تا جایی که نمادهای توریل، حتوکا و حسینا در یک قدمی صف خرید شدن قرار گرفتند. نمادهای خودرو، ختور و ختوقا جهت تشکیل جلسه هیات مدیره به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه ، متوقف شدند.

گروه های بانکی، بیمه ای و سرمایه گذاری اکثرا همچنان متعادل و منفی دنبال شدند که در این بین ادامه صف خرید پرحجم و معاملات مثبت نمادهای بساما، وبهمن و واتی و صف فروش نماد وکار نمایان تر بود. . نماد بساما جهت برگزاری مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام متوقف شد. در گزارش اخیر بانک اقتصاد نوین، درآمدهای بانک14 درصد کاهش و هزینه ها 28 درصد رشد داشته و موجب شده تا سود خالص نسبت به 6 ماهه نخست سال 93 تقریباً 60 درصد کاهش داشته باشد و از شرایط نامناسب آن حکایت دارد. اما بانک خاورمیانه با افزایش 39 درصدی درآمدها و رشد 23 درصدی هزینه ها و در نهایت افزایش تقریباً 50 درصد سود خالص نسبت به 6 ماهه نخست سال 93 از وضیعت به مراتب مناسب تری برخوردار می باشد.

در بازارهای بین المللی قیمت های فلزات پایه، طلا، فلزات گران بها و نفت همگی متاثر از اخبار، حوادث و تنش های کشور فرانسه و ضعف اقتصادهای بزرگی همچون آمریکا و چین با افت مجدد اما محدود مواجه گردید که از ادامه جو احتیاط و سردرگمی سرمایه گذاران حکایت دارد. در گروه های فلزی و معدنی نمادهای فولای، وتوکا، فسرب، فولاژ، کروی، کاما، کمنگنز و فزرین مثبت و صف خرید و افزایش حدود 115 درصدی تعرفه واردات زغال سنگ سبب ادامه افزایش اقبال و شروع مثبت گروه زغال سنگی گردید. نماد کشرق جهت برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده نوبت دوم صاحبان سهام متوقف شد.

در گروه های پتروشیمی و پالایشگاهی معاملات پرحجم متعادل و مثبت نماد شپلی، ادامه صف خرید نمادهای شکلر، شسینا و شفارس و دادوستدهای متعادل و منفی بقیه هم گروهی ها را مشاهده نمودیم.

گروه ساختمانی برخلاف کلیت بازار اکثرا متعادل و مثبت دنبال شدند تا جایی که نماد ثغرب صف خرید را نیز تجربه نمود همچنین نماد ثعمرا پس از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام در خصوص افزایش سرمایه و ارائه اطلاعات پیش بینی با سرمایه جدید متعادل و مثبت به گردونه معاملات بازگشت اما گروه سیمانی همچنان اکثرا کم حجم، متعادل و منفی دنبال شدند.

در گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی و برقی، نمادهای تکنو، تمحرکه، فاذر، بالبر، بکاب، فاراک و فاما با افزایش تقاضا و معاملاتی مثبت دنبال شدند و بقیه اکثرا متعادل با گرایشی منفی به کار خود پایان دادند. احتمال عقد قرار داد ٤٠٠ میلیون یورویی با وزارت نفت و حاشیه سود 25 درصدی این قرارداد دلیل اقبال نماد فاذر طی معاملات امروز بود. شرکت موتوژن جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورتهای مالی متوقف شد.

نماد شلیا پس از برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه و فوق العاده صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی با رشد حدود 5 درصدی به گردونه معاملات بازگشت و نمادهای کگاز و کفپارس همچنان مثبت و نمادهای کرازی، کپشیر، کفرا و کتوکا منفی گروه کانی های غیر فلزی بودند. درگروه آی تی از بنیای ترین گروه های حال حاضر بازار نمادهای رانفور، مفاخر و رکیش با رشد قیمتی مواجه شدند و علیرغم افت اکثر گروه ها و نمادها جابجایی بلوک حدود 7 میلیون سهمی اخابر در محدوده مثبت سبب رشد حدود 17 واحدی شاخص کل گردید. گروه بنیادی محود دارویی نیز اکثرا کم حجم، متعادل با گرایشی منفی دنبال شدند که در این بین معاملات مثبت و صف خرید نمادهای دبالک، شتهران، دعبید، دلقمان و صف فروش و معاملات منفی دروز، دابور، دامین و دزهراوی نمایان تر بود همچنین نماد معاملاتی شرکت داروسازی کوثر با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم، متوقف شد.

گروه قندی اکثرا دومین روز منفی بعد از صعود خیره کننده ماه های اخیر را تجربه نمودتد که در این بین نماد قزوین همچنان با صف خرید پرحجم و رشد قیمتی چشم نوازی می نمود. شرکت قند قزوین با سرمایه 165 میلیارد ریالی، از اواخر مرداد ماه با صف خرید مداوم همراه بوده که بخشی از این اقبال می تواند ناشی از برنامه عرضه بلوک مدیریتی آن باشد. دو سهامدار اصلی شرکت قند قزوین یعنی شرکت ﻣﺎدر ﺻﻨﺎﻳﻊ ﺗﺨﺼﺼﻲﮔﺴﺘﺮش صنایع غذایی ﺳﻴﻨﺎ با مالکیت 51 درصدی و ﺑﻨﻴﺎد ﻣﺴﺘﻀﻌﻔﺎن با مالکیت 37 درصدی، قصد فروش تمام سهام تحت تملک خود در این شرکت و خروج کامل را دارند. این بلوک شامل بیش از 146 میلیون سهم است که به قیمت پایه هر سهم 2314 ریال و به صورت یکجا و نقد، 10 آذر ماه به فروش گذاشته می شود. در صورت انجام این معامله 338 میلیارد ریالی، بنیاد مستضعفان پس از ۳۶ سال از مدیریت شرکت قند قزوین خداحافظی می کند. نمادهای قثابت و قلرست جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورتهای مالی متوقف شدند.

در پایان معاملات امروز شاخص کل متاثر از معاملات منفی نمادهای شپنا و خودرو با افت (93.40) واحدی به ارتفاع 63,015 واحدی رسید که در این بین نمادهای اخابر و رمپنا بیشترین تاثیر مثبت را داشتند. برای فردا نیز معاملاتی کم حجم و فرسایشی منفی در صورت عدم رخداد سیاسی و اقتصادی خاصی پیش بینی می شود.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است اما کارگزاری آبان و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال ضرر و زیان ناشی از انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش را بر عهده نخواهد گرفت.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا