جزئیات دسترسی وسایل حمل و نقل عمومی به مکان‌یاب

جزئیات دسترسی وسایل حمل و نقل عمومی به مکان‌یاب

رئیس مجمع تشکل های دانش بنیان گفت: بر اساس مصوبه دولت، مرحله اول این طرح شهریورماه سال 95 برای خودور‌های عمومی برون شهری و فاز دوم آن برای خودور‌های عمومی درون شهری اجرا می شود اما به دلیل اختلافات موجود از برنامه‌های خود عقب است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، نشست خبری نخستین کنگره ملی شناسای و مکان یابی رادیویی ظهر امروز در اتاق بازرگانی تهران برگزار شد.

دراین نشت اعضای تشکل‌ها و فعالین بخش فناوری اطلاعات حضور داشتند و به اعلام برنامه های خود برای بهره گیری در صنایع کشور از این فناوری و نقش آنها در بالا بردن بهره وری صنایع داخلی اقدام کردند.

به جای نفت از مغزمان استفاده کنیم

افشین کلاهی رئیس مجمع تشکل های دانش بنیان با بیان اینکه 25 تشکل و 2500 شرکت دانش بنیان در این باره فعالیت دارند،گفت: سال‌ها است که از منابع طبیعی کشور استفاده می کنیم اما امروز همه به این نتیجه رسیده ایم که برای تولید ثروت باید از مغزمان به جای نفت استفاده کنیم.

وی افزود: صنایع دانش بنیان علاوه بر اینکه خود دارای ارزش افزوده بالای هستند به سایر صنایع را نیز رونق داده و باعث افزایش رفاه مردم می شود.

این مقام مسئول در حوزه فعالیت های دانش بنیان بخش خصوصی اظهار کرد: خدمات مکان یابی هم اکنون در بیشتر نرم افزارهای تلفن همراه استفاده می شود که این خدمات در بخش‌های مختلف صنایع از جمله خودرو سازی، حمل و نقل و انرژی کاربرد خواهد داشت.

وی افزود: بر اساس مصوبه هیئت دولت کلیه خودرو‌های عمومی مجهز به مکان یاب می شود که در فاز اول آن  قررا است، از شهریور ماه سال 95 به مرحله اجرای برسد و کلیه خوروی های عمومی برون شهری مجهز به این سامانه شوند.

کلاهی یادآور شد که این طرح از برنامه‌ریزی های خود عقب است و به نظر نمی رسد که در این تاریخ به مرحله اجرایی برسد.

وی گفت: برای نحوه اجرای این طرح مشکلاتی وجود دارد و قبل از اجرای لازم است که انحصار های موجود شکسته شود.

کلاهی در پایان اظهار کرد: با اجرای این طرح همچنین مصرف سوخت خوروهای عمومی درون و برون شهری ساماندهی می‌شود و با صرفه جویی در مصرف بنزین از سوء استفاده‌های احتمالی جلوگیری به عمل می‌آید.


با فناوری اطلاعات صنعت خودرو را از رکود خارج می کنیم

محمد رضا طلایی رئیس مجمع تشکل‌های فناوری اطلاعات شرکت‌های دانش بنیان نیز گفت: با وجود اینکه صنایع مربوط به فناوری اطلاعات سود آوری بالای دارد اما سرمایه گذاری اندکی در این زمینه در کشور ما صورت گرفته است، درحالی که کشورهای پیشرفته استفاده گسترده ای از این صنایع می کنند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های دانش بنبان با اجرای برجام توسعه می‌یابد، افزود:  امروزه افزایش ثروت بر اساس اطلاعات به دست می‌آید این در حالی است که این صنایع در کشورما تا چندی پیش به عنوان کالاهای لوکس مورد توجه قرار می گرفتند.

رئیس مجمع تشکل ها ی فناوری اطلاعات شرکت‌های دانش بنیان ادامه داد: بخش بازرگانی کشور در اتاق بازرگانی فعالیت‌های مناسبی را ict  برای بهره گیری در اقتصاد و صنعت کشور در دست اقدام دارد.

وی یادآورشد: ما می توانیم در صنعت خودرو سازی کشور نیز تاثیر گذار باشیم و آن را از رکودی که اکنون به آن گرفتار است نجات دهیم.


مکان یابی صنعتی است که در کشور ما نیز متولد شد

هومن حاجی پور رئیس امور تشکل‌های اتاق بازرگانی ایران نیز در این نشست گفت: شناسایی و مکان یابی رادیویی صنعت جدیدی است که توانسته است با معرفی کسب و کار خود در اتاق بازرگانی ما را مجاب شکل گیری کند.

وی افزود: امیدواریم که این صنعت جدید در کشور به خوبی شکل گیرد و به عنوان یک ابزار نوین و حرفه ای در اختیار صنعت و اقتصاد کشور قرار گیرد.

در این نشست همچنین یکی از فعالین این صنعت  اشاره کرد که از فناوری‌های اطلاعات علاوه بر صنایع بزرگ،  می‌توان برای اصناف و واحدهای کوچک نیز استفاده کرد و موجودی انبار و حتی سوپر مارکت‌ها را تحت کنترل قرار داد.

انتهای پیام//

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا