در نشست مديران ارشد شركت گلوبال اینوستمنت تركيه و بورس کالای ایران مطرح شد:

امکان توسعه تعاملات تجاری ترکیه و ایران از بستر بورس کالای ایران

امکان توسعه تعاملات تجاری ترکیه و ایران از بستر بورس کالای ایران

گروه بورس سهام و فلزات - امکان توسعه تعاملات تجاری ترکیه و ایران از بستر بورس کالای ایران در نشست مديران ارشد شركت گلوبال اینوستمنت تركيه و بورس کالای ایران مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ماین نیوز، در اين نشست که با حضور دكتر حامد سلطاني نژاد مدیرعامل بورس کالای ایران و ارول گوكر رئيس هيأت مديره ، گوخان عذر عضو هيأت مديره و اوزكان اوكان يكي از مديران شركت گلوبال اینوستمنت ترکیه به همراه مدیرعامل شرکت تامین سرمایه سپهر در محل بورس کالای ایران برگزار شد، طرفین بر توسعه همکاری های تجاری از طریق بازارهای سرمایه دو کشور تاکید کردند.

بر اساس این گزارش، مدیرعامل بورس کالای ایران در این نشست با اشاره به اشتراك هاي فرهنگي دو كشور و پتانسيلهاي موجود جهت همكاري بر اساس تراز بالاي تجاری دوجانبه ايران و تركيه، گفت: ارکان بازار سرمايه در کشورهای ترکیه و ایران از جمله بورس ها ، كارگزاري ها و شرکت های سرمايه گذاري می توانند در توسعه فعالیت های تجاری این دو کشور در سطح بين المللي نقش بسزایی را ایفا کنند.

دکتر سلطانی نژاد با بیان آماده بودن ساز و كارهاي فني و الكترونيك و نرم افزاري و امکان قابليت اتصال بازارهاي هر دو كشور از طريق سيستم بانكي و معاملاتي آنلاين گفت: با توجه به رفع تحريم هاي سيستم بانكي بين المللي و اتصال ايران به شبكه سوئيفت به عنوان عوامل تأثير گذار بر عملياتي شدن فرآيند پيوستن ايران به بازارهاي معاملاتي بين المللي، این بورس برای توسعه تعاملات تجاری با کشور ترکیه از آمادگی لازم برخوردار است.

بر اساس این گزارش، مدیران ارشد شرکت گلوبال نیز با اشاره به افزايش حدود 10 برابري GDP‌ كشور تركيه و ضرورت دسترسي به منابع مالی در بازارهاي بين المللي ضمن تاکید بر استفاده از ظرفيت هاي بورس كالاي ايران به عنوان يك مسير كوتاه تأمين كالا با يك مكانيزم ساختار يافته ، خواستار زمینه سازی حضور اين شركت در بازار سرمايه ايران شدند.

گفتنی است ، شركت هلدينگ گلوبال يك شركت سرمايه گذاري در کشور ترکیه و يكي از زمينه هاي فعاليت آن ، ارائه خدمات مالي است و مديران ارشد اين شركت‌ مشاركت در تأسيس بورس استانبول و تاكاس بانك را در كارنامه كاري خود دارند و هم چنين در سال گذشته ميلادي، این شرکت سهم قابل توجهي در معاملات مشتقه در كل بازار آتي اين كشور را به خود اختصاص داده است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا