بررسی گزارش اولیه تحقیق و تفحص از معادن کشور

بررسی گزارش اولیه تحقیق و تفحص از معادن کشور

گروه معادن - سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس نشست امروز کمیسیون متبوعش با دستور کار بررسی گزارش تحقیق و تفحص از معادن کشور را تشریح کرد.

به گزارش ماین نیوز، سعید باستانی در تشریح نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در نشست کمیسیون گزارش اولیه هیئت تحقیق و تفحص از معادن مورد بررسی قرار گرفت چرا که آمار مربوط به معادن از استان‌های مختلف ارسال و وضعیت مربوط به استخراج، پروانه‌ها و اکتشاف آنها مشخص شده است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مباحثی همچون حقوق و عوارض دولتی و بهره مالکانه در برخی بخش‌ها مطرح بوده که وضعیت آنها مشخص شده است، افزود: ممکن است در برخی استان‌ها واگذاری‌هایی صورت گرفته باشد که این موضوع در بسیاری از استان‌ها مورد بررسی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در برخی استان‌ها حقوق و عوارض دولتی دریافت نشده و یا به نوعی حقوق دولتی تضییع شده است که در متن گزارش تحقیق و تفحص مد نظر قرار گرفته است.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گزارش برخی استان‌ها هنوز کامل نشده است، یادآور شد: در برخی از استان‌ها آمارها در حال به روز شدن است و برخی اعضای هیئت تحقیق و تفحص که حوزه‌های آنها بزرگتر بوده گزارش‌هایشان تکمیل نشده است.

وی با تأکید بر اینکه از خروجی تحقیق و تفحص از معادن، تخلفات بیرون می‌آید، افزود: با این تحقیق و تفحص آمارها سامان می‌یابد، وضعیت حقوق دولتی مشخص می‌شود و از دل آن حوزه معادن سر و سامان بیشتری می‌یابد .

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: گزارش نهایی تحقیق و تفحص از معادن ظرف 20 روز آینده تکمیل می‌شود و سپس برای قرائت در صحن علنی مجلس به هیئت رئیسه ارسال می‌شود.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا