در واکنش به اظهارات مشاور نعمت زاده؛

بانک مرکزی: وزارت صنعت را پیش از رسانه ای شدن نامه تسهیلات خودرو مطلع کردیم

بانک مرکزی: وزارت صنعت را پیش از رسانه ای شدن نامه تسهیلات خودرو مطلع کردیم

تهران- ایرنا- مدیرکل روابط عمومی بانک مرکزی با اشاره به اطلاع رسانی شفاف این بانک درباره تسهیلات 25 میلیون تومانی خودرو، گفت: این بانک پیش از رسانه ای کردن نامه ارسالی خود به وزارت صنعت درباره فراتر نرفتن از سقف تعیین شده، مراتب را به این وزارتخانه اعلام کرده بود اما با توجه به ادامه روند ثبت نامها، سرانجام مجبور به رسانه ای کردن آن شد.

محمدعلی کریمی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اظهارنظرهایی انجام شده از سوی مشاور وزیر صنعت درباره اطلاع رسانی بانک مرکزی برای طرح وام 25 میلیون تومان خودرو، افزود:رئیس کل بانک مرکزی و وزیر صنعت، معدن و تجارت برای فروش 100 هزار دستگاه خودرو از ابتدای طرح به توافق رسیده بودند.
وی ادامه داد: البته این توافق درحالی بود که خودروسازان موجودی انبارها را 51 هزار دستگاه اعلام کرده بودند اما با این حال از آنجایی که پیش بینی می شد استقبال مناسبی از این طرح شود برای فروش 100 هزار دستگاه توافق شد.
کریمی افزود: با توجه به استقبال قابل توجه مشتریان در روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته گذشته، در پایان روز سه شنبه در جلسه شورای پول و اعتبار، مراتب به استحضار وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام شد که با توجه به سرعت نام نویسی، باید دستورات لازم را به نحوی صادر کند که از سقف تعیین شده، فراتر نرود.
مدیرکل روابط عمومی بانک مرکزی خاطرنشان کرد: با توجه به ادامه فروش در نمایندگی های خودروسازان در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، مراتب به صورت کتبی به مدیران ذی ربط در وزارت صنعت ، معدن و تجارت اعلام شد اما حتی روز جمعه به عنوان فروش فوق العاده در نظر گرفته شد که به هیچ وجه با قرارهای قبلی تطبیق نمی کرد؛ البته در مراحل بعدی تعداد 10 هزار دستگاه دیگر اضافه شد و در نهایت سقف کلی طرح به میزان 110 هزار دستگاه افزایش یافت.
وی تصریح کرد: بانک مرکزی با توجه به روند ثبت نام خودرو بالاخره مجبور شد که روز شنبه نامه (ارسالی به وزارت صنعت) را رسانه ای کند.
کریمی همچنین با اشاره به برخی انتقادات در خصوص طرح های مربوط به بسته خروج ازرکود و رونق اقتصادی نیز گفت: انتظار می رود وزارت صنعت ، معدن و تجارت و همچنین بخش های تولیدی نسبت به تهیه و ارائه طرح برای خروج از رکود اقدام کنند.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا