چگونه یک پرتفوی فوق العاده بسازیم؟

چگونه یک پرتفوی فوق العاده بسازیم؟

شما بدون داشتن یک نقشه نمی‌توانید بگویید که به کجا می‌روید. نوشتن اهداف سرمایه گذاریتان به عنوان یک نقشه راه خواهد بود و هر زمان که از مسیر خارج شوید به شما هشدار خواهد داد.


چه اتفاقی می‌افتاد اگر شما می‌توانستید یک پرتفوی فوق العاده و بی‌عیب و نقص بسازید، پرتفویی که عالی بودن آن برای هر سرمایه گذاری قابل‌اثبات باشد؟

چه اتفاقی می‌افتاد اگر آن سرمایه گذاری که قرار است برایش اثبات کنید…خودتان باشید؟

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، حتماً شنیده‌اید که بازارها غیر عقلایی هستند؛ اما این عبارت به چه معناست؟ بازار مکانی بی‌روح و جان نیست، بلکه انسان‌ها آن را شکل داده‌اند. انسان‌ ها غیر منطقی هستند و گاهی غیر عقلایی رفتار می‌کنند.

شما باید در برابر این ویژگی‌تان از خود محافظت کنید. به‌خصوص زمانی که می‌بیند بازار با یک کاهش ۴ درصدی در یک روز مواجه شده و فوراً تصمیم می‌گیرد که خود را از جایگاهی که پیش‌تر در آن قرار داشتید، خارج کند. یا زمانی که شاهد رشد ۵ درصدی بازار هستید… دیوانه می‌شود و تصمیم می‌گیرید هرچه دارید بفروشید و وارد بازار بورس کنید… آن‌هم زمانی که متوجه می‌شوید که رشد ۵۰ درصدی بازار را از دست داده‌اید.

هر دو این رفتارها، نادرست هستند. شما باید منطقی رفتار کنید و خود را در برابر تمام رفتارهای احساسی محافظت کنید. راه انجام این کار این است که یک سری قوانین و انتظارات شفاف برای پرتفوی خود ایجاد کنید و به نکاتی که ما در این آموزش توضیح می‌دهیم، اعتماد کنید. لطفاً به خودتان قول دهید هیچ‌وقت جو گیر نشوید و بدانید که تمرین توسعه یک استراتژی مدیریت سهام خوب چیزی است که شما را در درازمدت در بازی نگه خواهد داشت.

در اینجا ما چهار قدم را به شما معرفی می‌کنیم که کمک می‌کند در جهت قوی‌تر کردن پرتفوی خود گام بردارید:

قدم اول ساخت یک پرتفوی فوق العاده: تعیین هدف

شما بدون داشتن یک نقشه نمی‌توانید بگویید که به کجا می‌روید. نوشتن اهداف سرمایه گذاریتان به عنوان یک نقشه راه خواهد بود و هر زمان که از مسیر خارج شوید به شما هشدار خواهد داد.

مطمئن شوید که می‌توانید به سؤالات زیر پاسخ دهید:

هدف سرمایه گذاری من چیست؟ سعی دارم چه‌کاری را انجام دهم؟ آیا این پرتفوی مناسب دوران بازنشستگی است یا من فقط دارم سعی می‌کنم در مدت زمان کوتاه، پولی به دست آورم تا کسب‌وکار جدیدم را راه بیندازم؟

دقیقاً به دنبال چه هستید؟ استقلال مالی؟ یک پرتفوی که منبع درآمدی به شکل پرداخت سود سهام دارد؟

همه آن‌ها را بنویسید.

می‌خواهید در طی ۵، ۱۰ و یا ۲۰ سال آینده چقدر پول داشته باشید؟ پس برای هر مرحله برنامه‌ریزی کنید تا بفهمید چقدر پول برای سرمایه گذاری نیاز خواهید داشت و چه نوع بازدهی برای رسیدن به اهدافتان احتیاج خواهید داشت.

 
 
 
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا