خودرویی ها بورس را در سراشیبی قرار دادند

خودرویی ها بورس را در سراشیبی قرار دادند

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز سه‌شنبه 26 آبان ماه 94، از 94 واحد افت به عدد 63 هزار ...

بازار سهام بورس همزمان با موعد تسویه حساب‌های اعتباری شرکت‌های کارگزاری با افت دسته‌جمعی نماگرهای خود همراه بود هر چند که حجم معاملات چندان چنگی به دل نمی‌زد.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز سه‌شنبه 26 آبان ماه 94، از 94 واحد افت به عدد 63 هزار و 13 واحد رسید، شاخص قیمت وزنی نیز در پایان معاملات امروز این بازار با ریزش 36 واحدی روی عدد 24 هزار و 540 واحد ایستاد.شاخص سهام آزاد شناور اما با 215 واحد افت عدد 69 هزار و 869 واحد را تجربه کرد، شاخص بازار اول اما در حالی با افت 92 واحدی به رقم 43 هزار و 703 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با 52 واحد کاهش نمایشگر عدد 140 هزار و 102 واحدی برای این بازار بود.

شاخص کل فرابورس نیز در پایان معاملات امروز این بازار با 3 واحد ریزش عدد 701 واحد را تجربه کرد.

بر اساس این گزارش نماد معاملاتی سه شرکت پالایش نفت اصفهان با 26 واحد، ایران خودرو با 24 واحد و پالایش نفت بندرعباس با 14 واحد کاهش بالاترین تأثیر منفی را در محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل نماد معاملاتی سه شرکت مخابرات ایران با 16 واحد، گروه مپنا با 13 واحد و خدمات انفورماتیک با 11 واحد رشد بیشترین تأثیر مثبت را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.ارزش کل معاملات امروز بازار سهام به بیش از 70 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 364 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 33 هزار و 28 نوبت خرید و فروش بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های عمران و توسعه شاهد، گروه صنعتی سپاهان، مواد ویژه لیا، گسترش سرمایه‌گذاری ایرانیان از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در عین حال نماد معاملاتی شرکت‌های داروسازی کوثر، بیمه رازی، قند ثابت خراسان، قند لرستان، موتوژن، رادیاتور ایران، قطعات اتومبیل ایران، ایران خودرو، بیمه سامان، معدنی و صنعتی شمال شرق شاهرود متوقف شدند.

به گزارش فارس، در معاملات امروز بازار سهام همزمان با فرا رسیدن موعد تسویه حساب‌های اعتباری شرکت‌های کارگزاری بازار سهام شاهد افزایش عرضه‌ها و عقب‌نشینی بازیگران حرفه‌ای بازار در نمادهای معاملاتی پربیننده بود.در عین حال طرح دوباره موضوع تحقیق و تفحص از سازمان بورس در آستانه آغاز جدل‌های گروهی و حزبی برای انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی دوباره بازار سهام را روی هیجان‌های سیاسی قرار داده است.بازاری که این روزها با فقر شدید نقدینگی و کوچک شدن حجم و ارزش معاملات روزانه سهام مواجه شده و تلاش می‌کند تا برای هیأت‌های سرمایه‌گذاری خارجی حرفی برای گفتن داشته باشد.

امروز در گروه ساختمانی‌های بورس، شرکت سرمایه‌گذاری ساختمان ایران نخستین پیش‌بینی برآوردی خود از بودجه سال مالی منتهی به پایان شهریور ماه 95 را با برآورد زیان 97 ریالی اعلام کرد، این در حالی است که «وساخت» در بودجه سال مالی 94 عایدی خود را از 68 ریال به 76 ریال افزایش داده بود.

در نماد معاملاتی «ثعمرا» عملکرد 6 ماهه حسابرسی شده این شرکت حاکی از تعدیل منفی 54 درصدی سود برآوردی در بودجه سال مالی 94 این شرکت دارد. 

در بازار فرابورس نیز امروز خبرهای حاکی از آماده شدن سهام شرکت چرم مشهد برای عرضه اولیه سهام در بازار دوم این بازار دارد.

«چرمش» در گزارش 6 ماهه امسال خود توانسته با تحقق سود 98 ریالی به ازای هر سهم معادل 46 درصد از عایدی برآورد خود را پوشش دهد. 

در گروه بانک‌ها نیز بانک گردشگری با ارائه شفاف‌‌سازی درباره فروش ملک‌های خود در تهران عنوان کرده که کاهش نرخ سود تسهیلات اعطایی، کاهش سود درآمد سرمایه‌گذاری و افزایش هزینه‌های مالی دلیل تعدیل سود این شرکت است.بازار سهام امروز بازاری متعادل اما با افزایش عرضه‌ها همزمان با فرا رسیدن موعد تسویه حساب‌های اعتباری شرکت‌های کارگزاری بود که تلاش می‌کرد، برای معامله‌گران حرفه‌ای بازار در برخی تک سهم‌ها و شرکت‌های کوچک بازار به ویژه در بازار پایه توافقی فرابورس نوسان‌سازی کند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا