شایعه بسته شدن حساب های ایرانیان در گرجستان بی اساس است

شایعه بسته شدن حساب های ایرانیان در گرجستان بی اساس است

بانک مرکزی و مراجع رسمی گرجستان، محدودیتی برای حساب های ایرانیان در این کشور وضع نکرده اند و اظهارات برخی افراد در رسانه ها مبنی بر بسته شدن حساب های ایرانیان در این کشور بی اساس است .

به گزارش ایرنا ،منابع آگاه در تفلیس، هر گونه انسداد و بلوکه شدن حساب های ایرانیان در بانک های گرجستان را رد و اعلام می کنند، شرایط در این کشور تغییری نکرده و اتفاق جدیدی در زمینه ایجاد محدودیت برای حساب ایرانیان رخ نداده است .

 

** یک کلاغ ، چهل کلاغ


موضوع بلوکه شدن حساب های ایرانیان ، در واقع ماجرای یک کلاغ ، چهل کلاغ است ، 27 اردیبهشت ماه یکی از بانک های گرجستان _ بانک تی بی سی - در بخشنامه ای اعلام کرد، انجام هر گونه تراکنش بانکی ، برای کسانی که قیلا در این بانک حساب داشتند و هنوز کارت اقامت آنها آماده نیست ، امکان ناپذیر می شود.


این بخشنامه که مشتریان فاقد کارت اقامت یک بانک را در بر می گرفت ، از سوی برخی به حساب های همه ایرانیان تعمیم داده شده و این افراد در تهران بدون اطلاع از اصل قضیه به گمانه زنی و تفسیر پرداختند و بخشنامه موردی یک بانک در مورد افرادی که کارت اقامت ندارند را به مسائل بین المللی و جهانی ربط دادند و بخشنامه داخلی یک بانک را به کل کشورهای اروپایی مرتبط کردند.


در حالیکه اصل موضوع مربوط به تعدادی از ایرانیانی بود که در یک بانک خاص حساب داشتند و از سوی دیگر دارای کارت اقامت گرجستان نیز نبودند.


تعمیم موضوعی که شامل حساب بانکی تعداد اندکی از ایرانیان فاقد کارت اقامت که مشتریان بک بانک در گرجستان هستند، به کل ایرانیانی که در گرجستان حساب دارند و بزرگنمایی اقدام این بانک و طرح آن در رسانه های مختلف ، اقدام نسنجیده ای بود.

به گزارش رادیو تفلیس ، بانک تی بی سی گرجستان ، به دنبال سوء برداشت عده ای از بخشنامه نخست این بانک و رسانه ای کردن موضوع ، اقدام به صدور بخشنامه دوم و تشریح وضعیت کرد.


در بخشنامه دوم این بانک آمده است : پیش از این - قبل از صدور بخشنامه اول در 27 اردیبهشت - امکان واریزی پول به یک حساب موجود در تی بی سی بانک برای ایرانیان تنها با پاسپورت و بدون کارت اقامت امکان پذیر بود ولی تراکنش امکان پذیر نبود.


تی بی سی بانک در بخشنامه اول اعلام کرد که تنها افرادی که دارای کارت اقامت گرجستان هستند قادر به انجام تراکنش می باشند. .حتی تمام افرادی که در انتظار صدور کارت اقامت بسر می برند یا کارت آنها منقضی شده است نیز در حال حاضر امکان واریز پول به یک حساب موجود در تی بی سی بانک را ندارند و حساب افرادی که در حال حاضر کارت اقامت ندارند در تی بی سی بانک بلوکه است .


این بانک در ادامه توضیح داد که درخواست های واریز پول به یک حساب در تی بی سی جهت خرید ملک و یا پرداخت اقساط ملک خریداری شده در گرجستان با در دست داشتن مبایعه نامه و یا قرارداد رسمی و ارائه آن به اپراتور و مدیریت شعبه امکان پذیر شده است و ایرانیان می توانند پولشان را به حساب مذکور قرارداد واریز کنند.


رادیو تفلیس در این گزارش تاکید کرده است که ایرانیان تنها به منبع اصلی خبر مراجعه کنند و به اخبار ضدونقیض و یا شایعات توجه نکنند .این بخشنامه صرفا از سوی بانک تی بی سی اعلام شده و مربوط به بانک مرکزی و دیگر بانک های گرجستان نیست.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا