چین همچنان ظرفیت تولید فولاد را کاهش می دهد

چین همچنان ظرفیت تولید فولاد را کاهش می دهد

دنیای معدن - ظرفیت تولید فولاد چین تا سال 2025 به کمتر از یک میلیارد تن می رسد. این کشور از سال 2016 تاکنون 120 میلیون تن از ظرفیت تولید را کاهش داده است. به گزارش دنیای معدن، به نقل از وب سایت متال جانکشنmetaljunction، چین در نظر دارد تعداد بیشتری از کارخانه های قدیمی فولادسازی را تعطیل کرده و ظرفیت تولید فولاد خود را تا سال 2025 به کمتر از یک میلیارد تن کاهش دهد. این در حالی است که تقاضای داخلی فولاد را نیز به تدریج کاهش خواهد داد. مدیر انجمن فولاد چین گفت : در اوایل سال2016 چین تصمیم گرفت 150میلیون تن از تولید سالانه را طی بازه زمانی 5 ساله کاهش داده تا سودآوری و نرخ بهره را در صنعت فولاد این کشور افزایش دهد. ظرفیت تولید فولاد چین یک میلیارد و 200میلیون تن تخمین زده شده بود. یو یونگ، مدیر انجمن آهن و فولاد چین (CISA) و مدیر گروه آهن و فولاد هبی نیز اظهار کرد: تاکنون بیش از 120میلیون تن از ظرفیت فولاد خام کشور تعطیل شده است که سود حاشیه ای اعضای انجمن را در سال 2017 تا 4.7 درصد افزایش داد. وی تصریح کرد: چین در نظر دارد در سال جاری میلادی 30میلیون تن دیگر از ظرفیت را کاهش داده و 100میلیون تن فولاد با گرید پایین که عمدتا در ساخت و ساز از آن استفاده می شود را نیز تعطیل خواهد کرد. یو در ادامه گفت: تقاضای فولاد چین به طور کلی کاهش می یابد در حالی که مازادظرفیت برای دوره زمانی نسبتا پایدار ادامه خواهد داشت. وی خاطرنشان کرد: چین حدود نیمی از فولاد جهان را تولید می کند اما صنعت فولاد این کشور به دلیل ایجاد آلودگی هوا شمال چین و به ویژه در استان هبی مورد سرزنش قرار گرفته بود. وی معتقد است: پس از تغییر خط مشی ها و ارتقاء تکنولوژیکی، اکنون کارخانه های فولاد چین جزو پاک ترین صنایع فولاد جهان هستند. از سوی دیگر اعضای انجمن آهن و فولاد چین توانستند در سال گذشته میلادی مصرف انرژی را برای تولید هر تن فولاد2.16درصد کاهش دهند.

به گزارش دنیای معدن، به نقل از وب سایت متال جانکشنmetaljunction، چین در نظر دارد تعداد بیشتری از کارخانه های قدیمی فولادسازی را تعطیل کرده و ظرفیت تولید فولاد خود را تا سال 2025 به کمتر از یک میلیارد تن کاهش دهد. این در حالی است که تقاضای داخلی فولاد را نیز به تدریج کاهش خواهد داد.

مدیر انجمن فولاد چین گفت : در اوایل سال2016 چین تصمیم گرفت 150میلیون تن از تولید سالانه را طی بازه زمانی 5 ساله کاهش داده تا سودآوری و نرخ بهره را در صنعت فولاد این کشور افزایش دهد. ظرفیت تولید فولاد چین یک میلیارد و 200میلیون تن تخمین زده شده بود.

یو یونگ، مدیر انجمن آهن و فولاد چین (CISA) و مدیر گروه آهن و فولاد هبی نیز اظهار کرد: تاکنون بیش از 120میلیون تن از ظرفیت فولاد خام کشور تعطیل شده است که سود حاشیه ای اعضای انجمن را در سال 2017 تا 4.7 درصد افزایش داد.

وی تصریح کرد: چین در نظر دارد در سال جاری میلادی 30میلیون تن دیگر از ظرفیت را کاهش داده و 100میلیون تن فولاد با گرید پایین که عمدتا در ساخت و ساز از آن استفاده می شود را نیز تعطیل خواهد کرد.

یو در ادامه گفت: تقاضای فولاد چین به طور کلی کاهش می یابد در حالی که مازادظرفیت برای دوره زمانی نسبتا پایدار ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: چین حدود نیمی از فولاد جهان را تولید می کند اما صنعت فولاد این کشور به دلیل ایجاد آلودگی هوا شمال چین و به ویژه در استان هبی مورد سرزنش قرار گرفته بود.

وی معتقد است: پس از تغییر خط مشی ها و ارتقاء تکنولوژیکی، اکنون کارخانه های فولاد چین جزو پاک ترین صنایع فولاد جهان هستند.

از سوی دیگر اعضای انجمن آهن و فولاد چین توانستند در سال گذشته میلادی مصرف انرژی را برای تولید هر تن فولاد2.16درصد کاهش دهند.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا