قرارداد آتی زعفران در بورس کالای ایران راه اندازی می شود

قرارداد آتی زعفران در بورس کالای ایران راه اندازی می شود

بورس کالای ایران به منظور راه اندازی قرارداد آتی زعفران از هفته‌ها پیش اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی به صورت غیرحضوری برای علاقمندان کرد که این کلاس ها با استقبال خوبی مواجه شد.


با توجه به برنامه راهبردی شرکت بورس کالای ایران در خصوص توسعه دارایی‌های پایه جدید در قراردادهای مشتقه، نخستین قرارداد آتی زعفران برای تحویل شهریور ماه ۹۷ از روز چهارشنبه در بورس کالای ایران راه اندازی می‌شود.

به گزارش  پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، بورس کالای ایران به منظور راه اندازی قرارداد آتی زعفران از هفته‌ها پیش اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی به صورت غیرحضوری برای علاقمندان کرد که این کلاس ها با استقبال خوبی مواجه شد.

همچنین طی ماه‌های گذشته، مذاکراتی با فعالان حوزه محصولات کشاورزی، نهادهای مربوطه و شرکت‌های کارگزاری این حوزه در شهرهای مشهد و تهران انجام شد تا همه چیز برای آغاز معاملات قراردادهای آتی زعفران آماده باشد.

در همین راستا، روز چهارشنبه، دوم خرداد ماه، قرارداد آتی زعفران با سررسید شهریور ماه ۹۷ راه‌اندازی خواهد شد و کلیه دارندگان کد معاملاتی قراردادهای آتی می‌توانند در نماد مربوطه به خرید و فروش بپردازند.

شایان ذکر است قرارداد آتی زعفران تحویل شهریور ماه ۱۳۹۷ در حالی از چهارشنبه هفته جاری راه اندازی می شود که این سررسید تا تاریخ ۲۰ شهریور ماه ۱۳۹۷ قابل معامله خواهد بود. همچنین اندازه هر قرارداد ۱۰۰ گرم زعفران رشته ای بریده ممتاز (نگین) به عنوان دارایی پایه و حد نوسان قیمت روزانه زعفران در این معاملات نیز مثبت و منفی سه درصد نسبت به قیمت تسویه روز قبل خواهد بود.

لازم به ذکر است قراردادهای آتی در اولین روز معاملاتی، بدون حد نوسان قیمتی، با دوره پیش گشایش به مدت ۳۰ دقیقه در ابتدای جلسه معاملاتی آغاز و پس از انجام حراج تک قیمتی رأس ساعت ۱۳ با دوره عادی معاملاتی و اعمال حد نوسان قیمت روزانه ادامه می یابد. قیمت پایه قرارداد آتی، همان قیمت کشف شده در حراج تک قیمتی خواهد بود که مبنای حد نوسان قیمت روزانه برای ادامه معاملات در حراج پیوسته قرار خواهد گرفت. بدیهی است در صورت عدم انجام معامله در حراج تک قیمتی، قرارداد آتی متوقف و مجددا همین فرآیند، روز کاری بعد تکرار خواهد شد.

این گزارش می افزاید، علاقمندان برای اطلاع از جزییات کامل مشخصات قرارداد آتی زعفران علاوه بر اینکه می توانند به سایت رسمی بورس کالای ایران مراجعه کنند، از طریق لینک زیر نیز می توانند اطلاعیه راه اندازی قرارداد آتی زعفران را مشاهده کنند.

http://www.imereport.ir/d/2018/05/21/0/11548.pdf

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا