رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران:

آمار بدهی های شهرداری متضاد است

آمار بدهی های شهرداری متضاد است

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: بی انضباطی های مالی که در بودجه سال ۹۲ می بینیم و اکنون در حسابرسی شرکت های شهرداری دیده می شود به خاطر نبودن ضوابط اجرایی لازم برای پیگیری بودجه در آن سال است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، علیرضا دبیر در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تفاوت های فرمت بودجه سال ۹۴ با سالهای گذشته توضیح داد:‌ در متمم بودجه سال ۹۲ دیدیم که ۳۸ پروژه فاقد در شهر تهران اجرا شده بود اما در سال ۹۳ شورا جلوی اجرای پروژه های فاقد ایستاد و اجازه اجرای حتی یک پروژه فاقد را به شهرداری تهران ندادیم.

به گفته رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران؛‌ در سال ۹۴ نیز برای اولین بار با تشکیل کمیسیون برنامه و بودجه در شهرداری تهران جلوی مازاد در پروژه ها گرفته شده است.

وی در این باره تصریح کرد:‌ پیش از اینکه پروژه ها به کمیته تخصیص ارجاع داده شوند در کمیسیون برنامه و بودجه شهرداری بررسی می شوند. پیش از این در حالی که شورا اجازه هزینه کرد مثلا ۲ میلیارد تومان برای اجرای یک پروژه را داده بود؛ شهرداری ممکن بود ۴ میلیارد تومان برای اتمام پروژه به طور مازاد و خارج از برنامه هزینه کند.

دبیر تاکید کرد: از گزارش تفریغ بودجه سال ۹۲ حدود ۱۰ ایراد اصلی خارج شد. یکی از این ایرادات این بود که ۱۵۰ میلیارد تومان به طور مازاد در نمایشگاه شهر آفتاب هزینه شده بود. بر اساس سیاست های بودجه سال ۹۴ شهرداری نمی تواند اجازه هزینه کرد بیش از ۱۵ میلیارد تومان مازاد را در پروژه ها صادر کند.

وی افزود: در جلسه کمیته تخصیص که روز گذشته برگزار شد نمایشکاه شهر آفتاب به ۱۰۰ میلیارد تومان مازاد بر بودجه مصوب نیاز داشت اما قرار شد این بودجه به صورت لایحه به شورا ارائه شود و در صورت صدور مجوز توسط شورا؛ شهرداری آن را هزینه کند.

دبیر درباره سیاست های بودجه سال ۹۵ بیان داشت: امروز بعد از سه سال سیاست های بودجه را محکم تر کرده ایم و راهبردها؛ سیاست ها و الزامات بودجه را در سه صفحه تنظیم کرده ایم.

وی با اشاره به ابلاغ راهبردها توسط وزارت کشور تاکید کرد: در سیاست های بودجه بر اساس شش راهبرد ابلاغی وزارت کشور به شهرداری گفته ایم بودجه سال ۹۵ را تدوین کند. همچنین شهرداری موظف است در پیوست های بودجه لیست تمام املاکی که می خواهی در سال ۹۵ بفروشد با جزییاتی همچون متراژ؛ قیمت کارشناسی و آدرس فهرست کند.

به گفته دبیر فهرست کل بدهی های سنواتی شهرداری از جمله بدهی های سال ۹۴ و بدهی های شهرداری در سالهای قبل از آن باید در پیوست های بودجه به شورا ارائه شود.

وی در این باره توضیح داد: آمار بدهی های شهرداری متضاد است. بر این اساس از شهرداری خواسته ایم لیست بدهی های ثبت شده که هزینه های قطعی است و لیست بدهی های ثبت نشده که هزینه های غیر قعطی است را به شورا ارائه کند.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه یادآور شد: کوتاه شدن تبصره های بودجه و کم شدن تعداد آنها و محدود کردن تبصره های ۲۲ و ۲۳ از دیگر سیاست های بودجه سال ۹۵ است.

وی با اشاره به بدهی بالای شهرداری به پیمانکاران گفت: یکی از علت های این میزان بدهی بالا نوع پرداخت شهرداری است که بر مبنای اسناد و هزینه است. این روش باید برای سال ۹۵ اصلاح شود.

وی در پایان از اعضای شورا خواست پیشنهادات خود را تا دوشنبه آینده به کمیسیون برنامه و بودجه ارائه کنند تا هفته آینده سیاست های بودجه در صحن علنی شورا به تصویب برسد.

در پایان یک فوریت طرح سیاست های اجرایی و الزامات تدوین لایحه بودجه سال ۹۵ شهرداری تهران در دویست و نهمین جلسه رسمی چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران امروز به تصویب رسید.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا