بفروش و فرار کن، استراتژی وال استریت در ماه می

بفروش و فرار کن، استراتژی وال استریت در ماه می

بر اساس آمار منتشر شده توسط موسسه STA آمریکا، شاخص داوجونز از سال 1950 میلادی طی ماه های می تا اکتبر، تمامی روند صعودی ماه نوامبر تا آپریل را به صورت برعکس طی کرده است.

در ماه "می" فقط فروشنده باش و بس! این یک اصطلاح قدیمی در وال استریت است که به نظر می رسد بهترین نصحیت برای این روزها در بازار آمریکا باشد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، بر اساس آمار منتشر شده توسط موسسه STA آمریکا، شاخص داوجونز از سال 1950 میلادی طی ماه های می تا اکتبر، تمامی روند صعودی ماه نوامبر تا آپریل را به صورت برعکس طی کرده است.

وقتی از ماه نوامبر تا آپریل در بازارهای آمریکا شاخص ها با افزایش رو به رو می شوند حجم معاملات نیز افزایش پیدا می کند. اما این روند در شش ماه بعدی جبران می شود و بازار متعادل می شود.

 دیوید جوی مدیر تحلیل گری موسسه مالی بوستون آمریپرایز در این خصوص اشاره داشت: به نظرم اصطلاح قدیمی، امسال در بازار وال استریت محقق نمی شود. روند پیشبرد اقتصادی کشور متعادل است، گزارش عملکرد شرکت ها مثبت بوده است و بازار روند نزولی را پشت سر گذاشته است و به نظر نمی رسد که باز هم در روند منفی باقی بماند.

در سال جاری، ماه می با شروع خوبی همراه شد و دو شاخص داوجونز و اس اندپی بهترین عملکرد خود را نسبت به سال 2009 میلادی داشته اند .

انتخابات سنای آمریکا در ماه نوامبر کمی بازار را با تشنج رو به رو خواهد کرد.

نتایج انتخابات میان دوره‌ ای امسال نه تنها در آینده ریاست جمهوری دونالد ترامپ، بلکه در شکل گیری چشم‌انداز سیاسی آمریکا در سال ‌های آینده نیز بسیار مؤثر خواهد بود.

طبیعتا رقابت سختی بین دموکرات ها و جمهوری خواهان در خصوص عملکرد خوب و ضعیف وجود دارد. اما مهمتر از اینکه چه کسی برنده خواهد شد، دلیل اهمیت انتخابات میان دوره‌ ای است.

اگر جمهوری خواهان کنگره را بدست گیرند، می توانند دستور کار قانونی خود را احیا کنند، و در صورت تصویب قوانین جدید، اقدامات دیگری را انجام دهند. بر این اساس دموکرات‌ها قادر نخواهند بود که نامزدهای انتخابی ترامپ را رد صلاحیت کنند و به حزب جمهوری ‌خواه اجازه می ‌دهند تا دیوان عالی کشور را به نفع خود برگرداند.

به همین دلایل، انتخابات میان دوره ای در این کشور بسیار با اهمیت است. اگر سیاست های مجلس کنگره تغییر کند، برنامه های جمهوری خواهان لغو خواهد شد ،بررسی‌ های بیشتری در دولت ترامپ صورت خواهد گرفت، قدرت ترامپ بر کنترل قضات و کاندیداها محدود خواهد شد.

موج نوسان در آخرین روز معاملاتی آمریکا

اما در آخرین روز معاملاتی هفته در بازار این کشور شاخص داوجونز بدون تغییر به معاملات خاتمه داد.

شاخص اس اند پی افت 0.2 درصدی را به ثبت رساند و نزدک هم 0.3 درصد منفی شد. بورس نیویورک هم با افت 0.2 درصدی شاخص مرکب NYSE همراه شد .

شاخص صنایع بانکی و خدمات مالی در نزدک با افت 0.7 درصدی رو به رو شد و شاخص صنایع مالی در نزدک افت 0.1 درصدی را به ثبت رساند.

صنعت بیمه در شاخص نزدک نیز کاهش 0.2 درصدی را به خود اختصاص داد. شاخص صنعت حمل و نقل در بازار این کشور و شاخص صنعت مخابرات در نزک افت 0.3 درصدی را از آن خود کردند.

آخرین مرتبه ای که ماه می برای هر دو شاخص داوجونز و اس اند پی مصادف با صف فروش های سنگین بود در سال 2012 اتفاق افتاد. اما با گذشت پنج سال از آن تاریخ، شاخص اس اند پی از ماه می تا اکتبر با روند متعادل همراه بوده است و تنها در سال 2015 افت 0.3 درصدی داشته است.

 

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا