تیره و تار شدن روابط دو کره و آمریکا شاخص ها را بهم ریخت

تیره و تار شدن روابط دو کره و آمریکا شاخص ها را بهم ریخت

کره شمالی ملاقات خود با مقامات عالی رتبه کره جنوبی و آمریکا در ماه آینده لغو کرد و به این ترتیب امکان برقراری روابط دیپلماتیک خود با آمریکا و کره جنوبی را در هاله ای از ابهام قرار داد .

بازارهای جهانی در پی بازگشت روابط بین کره شمالی و آمریکا و کره جنوبی به محدوده خطرناک، روند نزولی را در پیش گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، کره شمالی ملاقات خود با مقامات عالی رتبه کره جنوبی و آمریکا در ماه آینده لغو کرد و به این ترتیب امکان برقراری روابط دیپلماتیک خود با آمریکا و کره جنوبی را در هاله ای از ابهام قرار داد .

پیونگ یانگ در تازه ترین اظهارات خود اعلام داشته اگر واشنگتن به آزمایش هسته ای مشترک خود با کره جنوبی  ادامه دهد، کره شمالی امکان ایجاد روابط دیپلماتیک با این کشور را لغو خواهد کرد.

بر این اساس، شاخص آسیا پاسفیک با کاهش 0.32 درصدی همراه شد. لغو نشست 12 ژوئن در سنگاپور میان کره شمالی، کره جنوبی و آمریکا نگرانی ها را نسبت به لغو قرارداد همکاری میان چین و آمریکا و همچنین تهدید رشد اقتصادی در دنیا بیشتر کرد .

به این ترتیب، شاخص داوجونز با افت 0.7 درصدی همراه شد و اس اند پی نیز 0.6 درصد منفی شد .

شاخص نزدک کاهش 0.8 درصدی داشت و شاخص نیکی ژاپن نیز 0.4 درصد منفی شد. شاخص کاسپی کره جنوبی هم افت 0.3درصدی را به ثبت رساند.

نیکی ژاپن کاهش 0.4 درصدی داشت و تاپیکس ژاپن هم با افت 0.2 درصدی همراه شد. بورس هنگ کنگ نیز با افت 0.1 درصدی شاخص اصلی رو به رو شد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا