افزایش قیمت مواداولیه فولاد و بی میلی صادرکنندگان به ورود دلار ۴۲۰۰ تومانی

افزایش قیمت مواداولیه فولاد و بی میلی صادرکنندگان به ورود دلار ۴۲۰۰ تومانی

دنیای معدن - یک کارشناس صنعت فولاد با اشاره به افزایش قیمت مواد اولیه صنعت فولاد به دلیل سوءاستفاده فروشندگان خارجی از عدم تمایل ورود ارز صادرکنندگان خبر داد.

به گزارش دنیای معدن، رضا شهرستانی با اشاره به اینکه شرکت های فولادی در شرایط جدید اقتصادی و خروج آمریکا از برجام مشغول خرید مواد اولیه هستند به تسنیم اظهار داشت: همین التهاب شرکت های فولادی در خرید مواد اولیه برای تولید محصولات باعث شده تا فروشندگان خارجی از این اوضاع سوءاستفاده کرده و قیمت ها را افزایش دادند.

وی با اعلام اینکه حدود 20 درصد از فروش واحدهای فولادی صرف تأمین مواد اولیه و خرید قطعات یدکی می شود افزود: سال گذشته واحدهای تولیدی 21 میلیون و 900 هزار تن فولاد تولید کردند که 8.5 میلیون تن از این رقم صادر و 4 میلیارد دلار ارز وارد کشور شده و قرار است امسال 26 میلیون تن فولاد تولید و 12 تا 13 میلیون تن صادر شود اما در این شرایط محقق شدن این هدف به سختی صورت خواهد گرفت.

این کارشناس صنعت فولاد با بیان اینکه در بازار داخلی هم فروشندگان نگران وضعیت بازار بوده و تمایلی به خرید و فروش ندارند، افزود: این موضوع در میان تولیدکنندگان مطرح شده که اگر محصول را امروز بفروشند فردا همان را باید گران تر خریداری کنند. به همین دلیل دست نگه داشته و منتظر ثبات بازار هستند.

شهرستانی با تأکید براینکه قرار شده صادر کنندگان ارز حاصل از صادرات خود را با نرخ 4200 تومانی وارد کنند، گفت: اگر صادرکننده ای ارز را با این رقم وارد نکند باید 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کند. در این شرایط صادرکنندگان با اختلاف قیمتی میان بازار آزاد و نرخ 4 هزار و 200 تومانی روبرو هستند، به همین دلیل ترجیح می دهند 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت کنند.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا